مناسب سازی‌ شهری برای معلولان طبق آخرین استانداردها

سرپرست اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: مناسب سازی برای معلولان، طبق آخرین استانداردها صورت میگیرد.

جمشید لقایی سرپرست در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار گفت: در ساخت پیاده‌ روهای جدید، پله‌ها به شیب راه تبدیل شده است تا معلولان بتوانند به راحتی بر روی سکوی پیاده‌رو، قرار بگیرند.

او همچنین افزود: ورود و خروج ایستگاه‌های اتوبوس به ویژه ایستگاه‌های بی آر تی، به شیب مجهز شده است، همچنین داخل ایستگا‌ه‌ها به مسیر ویژه نابینایان مجهز شده است.

سرپرست اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص مناسب سازی وسایل نقلیه گفت: از سال ۱۳۹۶ تا کنون، هرگونه اتوبوس جدید خریداری شده است مجهز به رمپ است. همچنین، اتوبوس‌ها قابلیت زانو زدن و متمایل شدن به سمتی از خود را دارند تا ویلچر معلولان، راحت تر وارد اتوبوس شود.

لقایی در خصوص استاندارد مناسب سازی‌ها گفت: مناسب سازی برای معلولان، طبق آخرین استانداردها صورت میگیرد با توجه به اینکه، به تازگی آیین‌نامه راه‌های شهری ارسال شده و به محض ابلاغ اجرایی می شود و طبق آخرین دستورالعمل‌ها، ملاحظات لازم برای مناسب سازی ویژه معلولان نیز در آن، دیده خواهد شد.

او درخصوص تکمیل مناسب سازی‌ها گفت: مناسب سازی‌ها، پروژه‌ای نیست که نقطه شروع و پایان داشته باشد و به طور مداوم در سطح شهر تغییر و تحولاتی در آن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *