بودجه ۱۱۳۰۰ میلیارد تومانی ۱۴۰۱ تقدیم شورا شد

شهردار اصفهان گفت: بودجه امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۴۵ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان نگار به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، با حضور شهردار اصفهان بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ به شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیم کرد.

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه نخستین لایحه بودجه در دوره مدیریت جدید شهری امروز تقدیم شورای اسلامی شهر می‌شود، اظهار کرد: آنچه در تدوین بودجه مدنظر تیم تنظیم کننده قرار داشت، عبارت بود از برنامه ۱۴۰۵ که سندی بالادستی است و همچنین منشور و تأکیدات شورای اسلامی که افق پیش‌رویی را برای شهر ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه در این بودجه پروژه‌های مادر مانند مترو و حلقه چهارم ترافیکی دیده شده است، گفت: دو رویکرد در ابتدای کار بین تنظیم کنندگان مورد سئوال بود که آیا بودجه را افزایش بدهیم یا اینکه وضع موجود را حفظ کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برای تنظیم بودجه پیشنهادی، روند بودجه شهرداری را در ۱۰ سال گذشته بررسی کردیم و بازنگری بودجه‌ها در این بررسی، ما را به سمت تنظیم بودجه‌ای افزایشی برد.

وی ادامه داد: از مدیران مناطق تا مدیران ستادی همه درگیر بحث تدوین بودجه شدند و سعی کردیم با کیفیت بالاتری در تعامل با مدیران میدانی بودجه را ببندیم.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: آنچه امروز تقدیم می‌شود بودجه پیشنهادی است و شورا حق قانونی دارد که در تنظیم آن ورود کند، اگر نکاتی وجود دارد که از دید ما پنهان مانده یا اینکه مواردی باید از اولویت خارج شود توسط شورا مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: بودجه امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۴۵ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

شهردار اصفهان افزود: بر این اساس بودجه سازمان‌ها ۴ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است. ۵ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان از بودجه نیز برای شهرداری مرکزی دیده شده است و حدود ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به مناطق و ناژوان است.

وی گفت: کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش تولید آلاینده‌های هوا، ارتقا جایگاه شهر اصفهان با توجه به توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر و افزایش بهره وری سرمایه‌های سازمانی از اهداف کلان برنامه راهبردی ۱۴۰۵ است که در بودجه به این موارد دقت شده است.

قاسم‌زاده با اشاره به سهم برخی حوزه‌ها از بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: ۳۸ درصد از بودجه به حوزه حمل و نقل، ۱۷ درصد به خدمات شهری، ۱۲ درصد مالی و اقتصادی، ۱۱ درصد منابع انسانی، ۹ درصد حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۲ درصد شهرسازی و ۲ درصد به عمران شهری اختصاص دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه روند رشد بودجه نسبت به ۵ سال گذشته منطقی بوده است، گفت: با توجه به درایت و همه جانبه نگری و تنوع تخصص در شورا مطمئن هستیم که خروجی بودجه بسیار خوب خواهد بود تا اهداف و منویات انقلاب اسلامی و شورای اسلامی متأثر از تفکر انقلاب اسلامی را تحقق ببخشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *