بهره‌برداری مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران “چیتا” در دانشگاه تهران

به منظور گسترش پژوهش، توسعه، طراحی و ساخت تجهیزات هوشمند سازی و خودران سازی خودرو ها و دیگر وسایل نقلیه و همچنین در بلند مدت طراحی و ساخت خود این محصولات، مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران “چیتا” در دانشگاه تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار، علی پارسا اظهار داشت: این مرکز اهداف مختلفی دارد، که در مرحله اول هدف تحقیق و پژوهش بر روی سیستم‌هایی است که به افزایش ایمنی وسایل نقلیه و به خصوص خودروها کمک می‌کنند، در مرحله بعد تحقیق و پژوهش بر روی سیستم‌ هایی که با حفظ و افزایش ایمنی سرنشینان و عابرین، کنترل وسایل نقلیه را به صورت هوشمند و خودکار انجام می‌دهند.

موسس و مدیر مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران “چیتا” افزود: این مرکز علاوه بر تحقیق و پژوهش، اهداف و فعالیت های دیگری را نیز دنبال می کند.

پارسا ادامه داد: این فعالیت ها شامل تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه برنامه نویسی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، طراحی سخت افزار و به طور کلی تربیت متخصص در زمینه وسایل نقلیه هوشمند و خودران همچنین جذب دانشجویان نخبه کارشناسی ارشد و دکترا جهت انجام تحقیقات و پروژه های کاربردی مرتبط با وسایل نقلیه هوشمند و خودران و جذب همکاری شرکت ها و دانشگاه های بین المللی فعال و متخصص در حوزه وسایل نقلیه هوشمند و خودران می باشد.

موسس مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران “چیتا” افزود: اهدافی که در این مرکز در حوزه وسایل نقلیه هوشمند و خودران دنبال می شود شامل ترویج و توسعه دانش عموم مردم و همچنین دانش متخصصین دانشگاهی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و مسابقات دانشجویی و دانش آموزی و تخصصی، انتشار مقالات و مجلات تخصصی و عمومی، برگزاری همایش های تخصصی و گردهمایی های متخصصین و همچنین توسعه و پیشرفت صنعت خودروسازی کشور با پژوهش و توسعه وطراحی و ساخت تجهیزات مرتبط با وسایل نقلیه هوشمند و خودران و به خصوص خودروهای هوشمند و خودران، توسعه نرم افزارهای مرتبط با این حوزه می باشد.

پارسا اظهار داشت: امید است که بتوانیم در جهت جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای پیشرفت این صنعت و همچنین انجام پروژه های بین المللی و صادرات محصولات مرکز به منظور ارز آوری و کمک به اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا کنیم.

گفتنی است که علی پارسا مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق گرایش کنترل از دانشگاه تهران دریافت کرده است، همچنین مدرک دکترای خود را از دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۹۷ دریافت کرده است و در مقطع پسادکترا با دانشگاه مودنا (شهر خودرو ایتالیا) کشور ایتالیا در حوزه خودروهای خودران و متصل همکاری کرده است و هم اکنون مدیر مرکز تحقیقاتی چیتا است.

 

بهمن توکلی فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *