استفاده از ظرفیت همه افراد دارای معلولیت در اولویت بهزیستی است

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استفاده از ظرفیت همه افراد دارای معلولیت را اولویت بهزیستی دانست.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار، اصغر کاظمی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در نشستی صمیمانه در جمع نمایندگان تشکلهای دارای معلولیت حاضر و به پرسشهای مطروحه پاسخ و نسبت به اجرایی ساختن طرحهای عملی اعلام آمادگی نمود.
محمد جواد خادمی رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان در این نشست ضمن تأکید بر اصل مناسب سازی به عنوان یک اولویت برای جامعه معلولین و نقش اثر گذار تشکلهای مردم نهاد در پیشبرد اهداف مشخص شده یادآور شد: هرچند مناسب سازی فیزیکی همچون مناسب سازی معابر، خیابانها، چهار راه ها و ادارات دولتی و خصوصی نقش اثربخشی بر حضور افراد دارای معلولیت دارد، اما کلید واژه مناسب سازی فرهنگی نقطه عطفی است که نباید از آن غافل شویم.
خادمی ادامه داد: تشکلهای مردم نهاد همچون گذشته با تمامی قوا و بدون وابستگی به مؤسسات و شرکتهای خصوصی بر مطالبه گری خود پافشاری خواهند کرد. انجمن روشن بین ضمن جمع آوری بسته های مختلف آموزشی از فرهنگهای مختلف و بومی سازی آن، برنامه مدونی برای سازمانهای دولتی و خصوصی دارد.
اسماعیل رفاهی نماینده تشکل موج نور اصفهان نیز با تأکید بر موضوع آموزش به عنوان یک اصل برای نابینایان که نقش به سزایی بر اشتغال دارد، گفت: دسترس پذیر نمودن دولت الکترونیک موضوعی است که سازمان بهزیستی از آن غافل مانده است. دسترس پذیر نمودن فرمهای الکترونیک برای مددجویان و امکان ویرایش برای آنان بسیار مهم است.
در ادامه جلسه دیگر نمایندگان تشکلهای معلولین و نماینده مراکز غیر دولتی به ارائه خواسته ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ضمن جمع بندی مطالبات مطروحه بر مردمی بودن دولت و توجه به خواسته های تمامی خدمت گیرندگان گفت: ما متعهد خواهیم بود که از تمامی ظرفیت های جامعه معلولین استفاده کنیم. هر کس از هر شبکه یا هر گروه یا تشکل به یک اندازه می تواند با من در ارتباط باشد و طرح ها و توانمندیهای خود را ارائه نماید .
کاظمی ادامه داد: توجه به اشتغال در معاونت جدید توانبخشی پوششی نو بر تن خواهد کرد و به مشاغل خانگی توجه ویژه نشان خواهیم داد. همچنین بودجه های توانبخشی در حوزه تجهیزات کمک توان پزشکی و بهداشتی رشد خواهد نمود.
وی ابراز کرد: مطالبه گری از سازمانهای مختلف به جهت اجرایی ساختن هرچه بهتر قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در دستور کار ما است و تا کنون بیش از ۳۰ سازمان مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
در پایان جلسه علی فارسی مدان مدیر عامل انجمن روشن بین اصفهان ضمن تقدیم تقدیر نامه ای از حمایتها و خدمات ولی الله نصر مدیرکل بهزیستی اصفهان تقدیر به عمل آورد.
وی ضمن رونمایی از تابلوی خوش نویسی شده به دست افراد دارای آسیب بینایی نمونه ای از آن را در اختیار مدیر کل بهزیستی استان به عنوان یادگاری از مددجویان شهر و استان اصفهان قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *