ارتقای ورزش معلولان اصفهان نیازمند برگزاری مسابقه‌های مُستمر است

دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولان اصفهان گفت: ارتقای ورزش این قشر مُستلزم برگزاری پی‌درپی مسابقه‌های و رویدادهای ورزشی با هدف تشویق و انگیزه‌بخشی است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار، محمدصادق پسندیده، اظهار کرد: در قالب این رخدادهای ورزشی است که جامعه معلول برای روی‌آوری به ورزش در بخش همگانی ترغیب می‌شود و از سوی دیگر ورزشکاران حرفه‌ای توانمندی خود را بالا می‌برند.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر برای پیشرفت ورزش جانبازان و معلولان بویژه در بخش همگانی نیاز است که نهادهای مختلف سهیم شوند تا بتوان اعتبارات مورد نیاز را تامین کرد.
دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولان اصفهان خاطرنشان کرد: بدون شک ورزش از جمله بهترین راهکارهای توانمندسازی معلولان به شمار می‌رود بخصوص‌اینکه این قشر جامعه آسیب پذیرتر هستند و باید بطور ویژه‌تر برای آنان برنامه‌ریزی شود.
پسندیده با بیان‌اینکه در یک سال اخیر تاکنون بالغ بر ۹ برنامه و رخداد ورزشی جانبازان و معلولان با حضور افزون بر ۴۵۰ نفر در استان برگزار شده است، اضافه کرد: موضوع برگزاری مسابقات از زمان شیوع ویروس کرونا تا حدی کمرنگ شد اما از طریق فضای مجازی و همچنین رقابت‌های انفرادی و ثبت رکورد رویدادهایی برگزار کردیم.
دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولان اصفهان ادامه داد: آخرین برنامه برگزار شده جام شهید سلیمانی در هفت رشته دو و میدانی، تیراندازی، بوچیا، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، ورزش‌های الکترونیک و وزنه‌برداری بود که در دهه فجر آغاز شد و تا ابتدای اسفند ادامه یافت.
وی افزود: برگزاری رخدادهای مشابه برای افزایش آمادگی ورزشکاران برای مسابقات آسیایی سال آینده ضروریست و این هیات برای سال ۱۴۰۱ در این بخش برنامه‌های بیشتری خواهد داشت.
جمعیت معلولان استان اصفهان بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر است.
این استان بیش از ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *