تبیین اسناد تحولی آموزش‌وپرورش با تحلیل فلسفی در شماره جدید فصلنامه اخلاق

سردبیر فصلنامه علمی ترویجی اخلاق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: شماره ۶۴ پیاپی فصلنامه علمی ترویجی اخلاق منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر هادی اظهار داشت: جای تعجب نیست که گفته‌اند رد پای اخلاق را در تمام امور مرتبط با مجردات عالم و همۀ افعال اختیاری می‌توان مشاهده کرد.
وی با بیان این که هیچ عمل یا حرفه‌ای نیست که در آن مباحث اخلاق مطرح نباشد، گفت: در این شماره، همچون شماره‌های پیشین، گوشه های دیگری از گستردگی دانش اخلاق به نمایش گذاشته شده و مسائل مرتبط با آن از جنبۀ اخلاقی بررسی شده است.
عضو هیئت علمی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اذعان داشت: در این شماره، در یک پژوهش قرآنی به رابطۀ همگنانۀ اخلاق و فقه در آیات امربه‌‌معروف و نهی‌‌ازمنکر اشاره شده است و در مقالۀ دیگر، بر پایۀ تحلیل عقلی‌فلسفی، عوامل مؤثر در رشد اخلاق اجتماعی در جامعۀ ایرانی واکاوی شده است و در مقالۀ سوم، آثار حقوقی جهت قرارداد بررسی شده است تا از ناکارآمدی اخلاقی قوانین یا رویکرد ضد اخلاقی آنان جلوگیری شود.
وی افزود: نویسندۀ مقاله چهارم، اسناد تحولی آموزش‌وپرورش را با تحلیل فلسفی و بر اساس مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای معلمان تبیین کرده است. در پنجمین پژوهش، معیارهای مؤثر بر اخلاق حرفه‌ای حسابدار با به‌کارگیری رویکرد کیفی فراترکیب بررسی شده است. در مقالۀ آخر، به نقش اندازه و قدمت شرکت‌ها در اهتمام به رعایت اخلاق اجتماعی اشاره شده است.
حجت الاسلام و المسلمین هادی تصریح کرد: آنچه در این شماره آمده، گویای این حقیقت است که در همۀ اموری که به ارادۀ مجردات و جنیان و انسان‌ها به‌منزلۀ موجودات مختار تعلق دارد، نیاز همه‌جانبه به اخلاق هویداست؛ حقیقتی که نویسندگان در پژوهش های این شماره و شمارۀ پیشین به‌دنبال برجسته‌کردن آن بوده‌اند.
وی در پایان گفت: امید است فصلنامۀ اخلاق در آشکارکردن ظرایف و رموز مسائل اخلاقی و انتقال آن‌ها به مخاطبان فرهیختۀ خود به مدد الهی و عنایات ولی‌عصر ارواحنا فداه توفیق روزافزون داشته باشد.
علاقه مندان برای دریافت و مطالعه نسخه الکترونیک این شماره از فصلنامه می توانند به پایگاه اینترنتی فصلنامه به نشانی www.Aakhlagh.Morsalat.ir و پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *