اصفهان آرمان‌شهری است که تمامی عناصر فرهنگ و تمدن اسلامی را یک جا گردآوری کرده‌ است

توان‌نگار- بهمن توکلی فرد| همزمان با هفته فرهنگی اصفهان، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در پیامی خطاب به شهرهای خواهرخوانده اصفهان، این شهر را آرمان‌شهری برشمرد که تمامی عناصر فرهنگ و تمدن اسلامی را یکجا در خود، گردآوری کرده‌است.
در متن پیام علی قاسم‌زاده آمده است: اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران و پایگاه فرهنگ و تمدن اسلامی است. این شهر، مادرشهری افتخارآمیز است که در بطن خود، هنر و معماری را پرورش داده است.
وی، اصفهان را آرمان‌شهری دانسته که فرهیختگانش تمامی عناصر فرهنگ و تمدن اسلامی را یکجا در این دیار گردآوری کرده‌اند و از این جهت آن را نصف جهان می‌دانند.
شهردار اصفهان در ادامه این پیام افزوده است: این بهشت ثانی اما در اردیبهشت دیدنی‌تر از همه روزهای سال است؛ موعدی که جذابیتش موجب می‌شود تا گردشگران داخلی و خارجی فراوانی برای تماشای جمال اصفهان به این شهر سفر کنند.
قاسم‌زاده ادامه داده است: بر این اساس قریب به دو دهه است که از سوم تا نهم اردیبهشت (و امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه) به عنوان «نکوداشت هفته فرهنگی اصفهان» نامگذاری شده است.
شهردار اصفهان خطاب به مخاطبان این پیام اظهار می‌کند: من به نمایندگی از همه همشهریانم بسیار خرسندم تا شادی این روزها را با دوستان بین‌المللی‌مان در شهرهای خواهرخوانده به اشتراک بگذارم. به امید روزی که شما را در اردیبهشت اصفهان ملاقات نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *