بافت ۹۸ تخته فرش دستباف توسط مددجویان اصفهانی

توان نگار – توکلی فرد| مددجویان اصفهانی ۹۸ تخته فرش نفیس به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان بافتند.

به گزارش رسیده از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، در آستانه روز ملی فرش دستباف، اظهار داشت: اشتغال پایدار برای مددجویان هنرمند اصفهانی، در زمینه فرش بافی از جمله طرح هایی است که با هدف توانمندسازی خانواده های تحت حمایت اجرا می شود.

کریم زارع با تاکید به اجرای طرح های اشتغال خرد و خانگی، ادامه داد: همکاری های مشترک با سازمان های مربوطه برای فروش و بسترسازی مناسب در زمینه این هنر کهن، از ملزومات ایجاد شرایط اشتغال پایدار برای خانواده های تحت حمایت است.

وی با بیان اینکه سالانه به طور تقریبی نزدیک به هزار متر مربع فرش دستباف می تواند توسط مددجویان اصفهانی بافته شود، افزود: سال گذشته ۱۹۹ مددجوی هنرمند، ۹۸ تخته فرش نفیس بافتند که پس از تحویل به ادارات این نهاد و برگزاری جلسه شورای قیمت گذاری، به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۳میلیون تومان به فروش رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، گفت: این نهاد با شناسایی طرح های روز و مورد نیاز بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح های قالی بافی مددجویان و فروش فرش های تولیدی آنها بصورت نقدی، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *