نمایشگاه روایت تبلیغ در اصفهان برپا می‌شود

توان‌نگار– اصفهان|رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان از برپایی نمایشگاه روایت تبلیغ خبر داد.

عبدالرسول احمدیان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال ۹۵ دستور جهاد تبیین را ابلاغ کردند تا به واسطه روشن‌گری و تبیین صحیح روایت‌ها و مباحث دینی و اعتقادی به اهداف رفیع دینی خود دست پیدا کنیم.
وی با تاکید بر تلاش برای روایت صحیح گفت: باید دشمن شناس باشیم و با راهبرد و نقشه بتوانیم وارد میدان جهاد تبیین شویم. اگر جهاد تبیین حضرت زینب (س) نبود اهداف عاشورا به نتیجه نمی رسید.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان با بیان اینکه مبلغان دینی سربازان خط مقدم جبهه جهاد تبیین هستند، گفت: تیم‌های تولید محتوا از ماه‌ها قبل فعالیت خود را شروع کردند تا در آستانه ماه محرم روند آموزش مبلغان در حوزه های مختلف انجام شود.
وی «امید استقامت و غیرت دینی» را شعار امسال دانست و گفت: دامنه اعزام گروه‌های تبلیغی به سراسر کشور و البته تمرکز بر استان‌های همجوار است.
احمدیان اظهار کرد: ۸۸ گروه تبلیغی و جهادی در ماه محرم امسال به مناطق مختلف اعزام می‌شوند و گردهمایی مبلغان قبل از اعزام، در روز چهارم مرداد در خیمه حسینی گلستان شهدا برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مبلغان را براساس رتبه تبلیغی به مناطق مختلف اعزام می کنیم، افزود: برای آسیب شناسی این اقدامات ارزیابی‌های انجام می‌شود و روند آموزش مبلغان در دوره های بعد براساس این سنجش صورت می‌گیرد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان ادامه داد: اطلسی تبلیغی در اصفهان شکل گرفته که براساس آن با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط و با استفاده از نرم افزارهایی که در اختیار داریم فرآیند تبلیغ در مناطق مختلف بر اساس ظرفیت و توان گروه های تبلیغی انجام می شود.
وی با بیان اینکه کارکردمحوری یکی از نقاط ضعف مجموعه های فرهنگی است، گفت: کارکرد و فعالیت این مجموعه ها صحیح است اما دلیلی بر موثر بودن آنها در حل مشکلات نیست و مشخص نیست این کارکرد به دستیابی به هدف منتهی شود.
احمدیان اظهار کرد: روش برنامه ریزی حل مشکلات را از کارکرد محوری به مساله محوری تغییر داده‌ایم، زیرا معتقدیم این روش، ریل گذاری جدیدی برای حل مشکلات فرهنگی است.
وی با اشاره به مساله محوری در برنامه ریزی فرهنگی گفت: در این روش، تلاش ما دست یابی به هدف است و همه تلاش‌ها مبتنی بر نقطه زنی است. در این نوع برنامه ریزی، مخاطبان مشخص، دامنه عملیات دقیق و هدف روشن است.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان با بیان اینکه تبیین این نوع برنامه ریزی فرهنگی هدف از برپایی نمایشگاه روایت تبلیغ است، اظهار کرد: ما درصدد به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و اصلاح دیدگاه های متولیان حوزه فرهنگی هستیم.
وی افزود: نمایشگاه روایت تبلیغ از دوم تا ششم مرداد در سالن گلستان شهدا برپا می شود و امضا تفاهم نامه های مختلف در جریان برگزاری نمایشگاه مدنظر است.
احمدیان بیان کرد: نمایشگاه روایت تبلیغ، نمایشگاهی نخبگانی است و از نخبگان و مدیران دستگاه های مختلف برای بازدید از نمایشگاه دعوت کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *