مبارزه مکانیکی با آفات در فضای سبز اصفهان اجرا شد

  • کد خبر: 5629
  • /
  • 9 شهریور 1401 - ۰۹:۴۴
  • /
  • اقتصادی

توان‌نگار– فاطمه طایی| مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از اجرای عملیات مبارزه مکانیکی در عرصه‌های فضای سبز با هدف کنترل و مدیریت آفات و بیماری‌های گیاهان غیرمثمر و زینتی خبر داد.

مجید عرفان منش گفت: یکی از برنامه‌های شاخص سازمان پارک‌ها پیشگیری، کنترل و مدیریت آفات و بیماری‌های گیاهان غیرمثمر و زینتی است که برای انجام هرچه بهتر آن نیازمند فعالیت تیمی و تخصصی با مهارت، تجربه، برنامه و هدف مشخص هستیم.

وی افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اعلام دستورالعمل مشخصی در این زمینه به مدیران مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری، نسبت به اجرای این عملیات هماهنگی لازم را به عمل آورد.

عرفان‌منش گفت: عملیات مبارزه مکانیکی در عرصه‌های فضای سبز از هشتم تیرماه ۱۴۰۱ آغاز شده است؛ چنانکه مبارزه مکانیکی با سوسک‌های شاخک بلند بر روی درختان نارون، بید، چنار و صنوبر، مبارزه مکانیکی با پروانه فری (کرم خراط) روی درختان نارون و زبان گنجشک و مبارزه مکانیکی با پروانه زنبور مانند بر روی درختان چنار در حال انجام است.

وی از حضور مستمر و فعال کارشناس گیاهپزشک جهت نظارت بر کیفیت عملیات مبارزه مکانیکی و برطرف کردن عیوب احتمالی خبر داد و گفت: طبق قانون، پیمانکاران در صورت عدم انجام مبارزه اصولی و پوست برداری بیش از حد درختان، انجام عملیات به صورت ناقص و عدم تیمار بخش‌های فوقانی درخت، استفاده از ابزار نامناسب، در اختیار نداشتن ابزار مناسب و کافی، عدم تیمار همه درختان تعیین شده در زمان مقرر، عدم انجام عملیات مبارزه به صورت مداوم و نیز تعویض کارگران دخیل در عملیات، مشمول جرائم مطابق با قرارداد حفظ و نگهداری فضای سبز سال ۱۴۰۱‏‏‏‏-۱۴۰۰ خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *