لزوم نگاه ویژه به قشر نابینا در استخدام‌ها

توان‌نگار| عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در رابطه با امور استخدامی، قشر نابینا نیز باید مورد توجه قرار گیرند، همچنین در طرح منزلت و کمک به معلولین نکات بیشتری مدنظر قرار گیرد.
احمد شریعتی در نطق میان‌دستور پنجاه و نهمین جلسه علنی شورا با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: امروز فشاری که توسط دشمنان جمهوری اسلامی به ما وارد می‌شد برای مردم مشخص و مبرا شده است.
وی با بیان اینکه مردم با بی حجابی و برهنگی از نظر فطری مخالف هستند، گفت: باید از مردم متدین که وارد صحنه شدند و نیروهای انتظامی و بسیج تشکر کنیم که افراد معدودی که تحت تاثیر دشمن قرار گرفتند را تفهیم کردند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زعامت ولی فقیه در این حوادث خط و مسیر حرکت را مانند همیشه برای ما روشن کرد اما در این میان خواص ما جایگاه خود را مشخص نکردند و مقداری ملاحظه کاری کردند.
وی با تبریک روز جهانی عصای سفید گفت: در رابطه با امور استخدامی، قشر نابینا نیز باید مورد توجه قرار گیرند، همچنین در طرح منزلت و کمک به معلولین نکات بیشتری مدنظر قرار گیرد.
شریعتی اظهار کرد: برخی پیمانکاران با کارگران خدماتی به صورت صحیح برخورد نمی‌کنند، خواهش ما این است که حقوق کارگران رعایت شود.
وی افزود: یک ماه پیش بود که از همین تریبون با معاونت فرهنگی شهرداری در خصوص شایسته سالاری صحبت کردم و تذکرات مربوط را به حراست دادم، شهردار این موارد را مورد تایید قرار داد که خوشبختانه در حال پیگیری و حل شدن است. و مقرر شد که تغییرات در راه اصلاح قضایا انجام شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شیوع بیماری‌های سرماخوردگی و مشکوک به کرونا گفت: آمار حضور در بیمارستان‌ها در حال افزایش است. بنا بود از مدافعان سلامت تجلیل صورت گیرد اما متاسفانه در حال حرکت به سمت بحران جدیدی در این خصوص هستیم، بنابراین از این عزیزان که همواره در این شرایط فعالیت می‌کنند تجلیل شود.
وی با اشاره به روز جهانی کودک گفت: کودکان کار را هر روز در چهارراه‌ها می‌بینیم. باید پرسید ما کجای قضیه هستیم که این گروه‌ها را سامان بدهیم، این وضعیت در شأن اصفهان نیست.
شریعتی با اشاره به لزوم رسیدگی به ستاد بحران شهرداری گفت: اصفهان معین تهران در حوادث است و اگر خدایی نکرده حادثه‌ای رخ داد باید آمادگی لازم برای مدیریت بحران را داشته باشیم، بنابراین مسئول ستاد بحران باید مشخص شود.
وی با اشاره به مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان گفت: این حوزه با سرپرست اداره می‌شود و هنوز متولی ندارد که باید پیگیری شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان درباره پیوست سلامت گفت: پروژه‌های شهری باید دارای پیوست سلامت باشند. شهر موجود زنده است و پروژه‌ها نیز برای شهروندان هستند، بنابراین باید مسائل مرتبط با سلامت را در همه ابعاد پروژه‌ها مورد توجه قرار دارد.
وی با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان بیان کرد: متاسفانه از ظرفیت‌هایی که می‌توانیم از اولیا در راستای توسعه و ارتقا مدارس بهره ببریم استفاده نمی‌کنیم. امروز برای ورودی و ثبت نام هزینه‌های گزاف از اولیا می‌گیریم، سپس دانش آموز را ثبت نام می‌کنیم. اگر مدیر با درایت باشد از توانمندی شغلی هر فردی در راستای ارتقا مسائل مربوط به مدرسه می‌تواند استفاده کند.
شریعتی اظهار کرد: اهدافی که در اساسنامه انجمن اولیا و مربیان آمده را باید به خوبی مورد استفاده قرار دهیم تا بخشی از مشکلات مدارس برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *