ارتباط با نهاد های فرهنگی گامی در راستای بصیرت افزایی در بین کارکنان، سربازان و خانواده های ارتش است

توان نگار – بهمن توکلی فرد| هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش در استان های اصفهان، یزد اصفهان و چهار محال و بختیاری با اشاره به روز ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درسال ۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: پس از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) فلسفه راه اندازی سازمان عقیدتی سیاسی ابتدا دریگان های ارتش و سپس درکلیه نیرو های مسلح بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین قاسمی، با اشاره به تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب برای راه اندازی سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش گفت: ارتش انقلابی از ابتدا در صحنه های مختلف حضور داشت و لذا تاکید امام خمینی (ره) بر این بود که با آموزش های معنوی و اعتقادی در یگان های ارتش باید ارتش امام زمان و انقلابی تربیت کنیم، ارتش باید در کنار امور نظامی در امور اعتقادی هم کارآمد باشد.

وی افزود: نگاه حضرت امام به مسائل ژرف نگرانه بود و معتقد بودند که نیرو های ارتش باید همزمان با تحولات جامعه بصیرت سیاسی داشته باشند تا درتله دشمنان و ضد انقلاب قرار نگیرند.

وی گفت: با صدور فرمان حکیمانه رهبر انقلاب برای راه اندازی سازمان عقیدتی سیاسی در یگان های ارتش آموزش های معنوی و اعتقادی، طرح های بصیرت افزایی برای خانواده های ارتشیان، طرح حافظان قرآن کریم، برگزاری حلقه های معرفت، محافل انس با قرآن، آموزش نماز و غیره در یگان های ارتش انجام می شود؛ در حال حاضر سربازانی که برای خدمت سربازی وارد نیروهای مسلح می شوند در کنار فراگیری امور نظامی۱۱۰ ساعت امور اعتقادی را طی می کنند.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه تاکنون در راستای توجه به امور سربازان، مسئولان عقیدتی سیاسی دریگان های ارتش با طرح موضوع با دفاتر فرماندهی بسیاری از مشکلات خانوادگی سربازان دارای مشکل را برطرف کرده اند و در این راستا حتی به نهاد های حمایتی نیز معرفی شده اند افزود: برای حل مشکل سربازان متاهل نیز تمهیداتی اتخاذ شده است تا سربازان متاهل در مراکز نزدیک به محل سکونت خود خدمت نمایند تا بتوانند در کنار خانواده خود باشند.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش در سه استان گفت: یکی از محاسن ما در ارتش قرار داشتن خانه های سازمانی در کنار یگان های نظامی است که از این طریق بسیاری از برنامه های فرهنگی و معنوی نیز برای خانواده های ارتش در منازل سازمانی در راستای بصیرت افزایی به خانواده ها نیز برگزار می شود، در این زمینه مجتمع های فرهنگی نیز راه اندازی شده است که در آن طرح های ۱۶ گانه، مصباح دوره های مهدویت، آموزش های نهج البلاغه و غیره به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: عقیدتی سیاسی ارتش در سه استان برای جلوگیری از هجمه های دشمنان و برنامه های که به وسیله شبکه های مجازی و فضای حقیقی در حال نشر است با مجموعه های فرهنگی فاخر از جمله “بنیاد مهدویت، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز و بنیاد نهج البلاغه” ارتباط برقرار کرده ایم تا با برگزاری دوره های مقدماتی و تکمیلی برای نیروهای شاغل، سربازان و خانواده ای ارتشیان با بهره گیری از اساتید مجرب این نهاد ها برای بصیرت افزایی و آموزش های معنوی برای خنثی سازی این توطئه های اقدام نمایم.

حجت الاسلام قاسمی، درباره ضرورت جهاد تببین در بین ارتشیان گفت: جهاد تبیین یک مسئله فوری و عینی است و وظیفه همه مردم است تا در این زمینه گام بردارند. اما در بین نیرو های مسلح نیز قرار گاه جهاد تببین در مناطق۱۴ گانه راه اندازی شده است و به تبع آن سلسله نشست ها و جلساتی نیز در این خصوص برای خانواده و کارکنان برگزار شده است.

وی درباره افتخارآفرینی های سازمان عقیدتی سیاسی در یگان های منطقه مرکزی تصریح کرد: با اقدامات فرهنگی و اجتماعی که در بین یگان های ارتش انجام شده است هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در طرح اشراف جزو ۵ یگان برتر شناخته شد و در بخش مسابقات قرآن که در منطقه فارس برگزارشد اصفهان رتبه اول را کسب کرد.

این مقام مسئول از ارگان هایی چون آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، دانشگاه ها و غیره خواست تا با همکاری عقیدتی سیاسی ارتش بتوانند در مدارس و محافل جوانان و نوجوانان نسبت به برگزاری طرح های معرفتی و بصیرت افزایی قدم بردارند.

وی تاکید کرد: بنا به اذعان فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس بیش از ۵۰ درصد پیروزی ها در جنگ مرهون روحیه شهادت طلبی، تقویت ایمان، راز و نیاز شبانه و بصیرت دربین رزمندگان با تلاش طلاب و نیروهای عقیدتی در جبهه ها محقق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *