برگزاری آیین بزرگداشتی همزمان با روز جهانی نابینایان در موسسه آموزشی ابابصیر اصفهان

توان نگار – بهمن توکلی فرد| به گزارش رسیده از دفتر حفظ و نشر آثار حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری رحمت الله علیه با حضور جمعی از نابینایان نخبه، مدیرعامل خیریه آلا و اعضای دفتر حفظ و نشر در محل موسسه آموزشی ابابصیر آیین بزرگداشتی برگزار گردید.

در این آیین که با حضور تعدادی از روشندلان نخبه و قرائت قرآن توسط یکی از اعضا برگزار گردید، بصیری رییس هییت مدیره موسسه آموزشی ابابصیر ضمن گرامیداشت یاد نام حجت الاسلام مظاهری از این موسسه به عنوان یکی از آثار ماندگار ایشان در شهر اصفهان و کشور ایران یاد کرد.

وی افزود هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ روشندل تحت پوشش فعالیت های آموزشی و خیرخواهانه این موسسه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی دیانی نیز در این آیین گفت: حجت الاسلام و المسلمین مظاهری در کنار برپایی منبر ومراسمات دعا و مناجات در شهر به شدت علاقه مند به انجام خدمات اجتماعی برای مردم را بودند.

حجت الاسلام و المسلمین دیانی در ادامه افزود: که در آن زمان باتوجه به عدم وجود موسسه ای با رویکرد فضای اسلامی برای روشندلان و محروم بودن این عزیزان از اشنایی با معارف اهل بیت این موسسه را با جمعی از دوستان تاسیس کردند و هم اکنون بعد از ۵۴ سال در حال خدمت رسانی به این عزیزان می باشد.

در ادامه روشندلان به معرفی و زمینه فعالیت خود پرداختند و همچنین هدایایی به رسم یادبود و تبریک این روز به آنها اهدا گردید.

گفتنی است موسسه آموزشی ابابصیر در سال ۱۳۴۸ توسط تعدادی از علما و خیران اصفهانی از جمله حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری ره با همراهی مرحوم آیت الله شمس آبادی ویژه روشندلان در اصفهان تاسیس گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *