فاطمه طایی خبرنگار سمیرمی موفق به کسب رتبه اول در جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان شد

توان‌نگار| در پنجمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان، فاطمه طایی خبرنگار سمیرمی توانست مقام اول دلنوشته را کسب کند.

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان کشور با عنوان رسانه به توان فرهنگ باحضور مسئولان و توانخواهان هنرمند سراسر ایران در اصفهان برگزار شد

جشنواره پنجم با محور قرار دادن شعار «رسانه به توان فرهنگ» به ارزیابی آثار در دو بخش اصلی و جنبی پرداخت که در بخش اصلی ۶ عنوان در قالب گزارش مکتوب، گزارش تصویری، مصاحبه مکتوب، مصاحبه تصویری، نقد و یادداشت و کلیپ آموزشی ۶۰ ثانیه‌ای به عنوان بخش جدید و با موضوع فرهنگ رفتار با معلولان بررسی شد.

در بخش جنبی نیز که مشتمل بر ۷ عنوان بود، شعر و دلنوشته، داستان کوتاه، طنز مکتوب، کاریکاتور، عکس سوژه‌ای، فن بیان و کلیپ مورد ارزیابی هیأت داوران قرار گرفت.

۱۲ نفر از متخصصین و افراد باتجربه در رشته‎های مختلف، داوری ۶۱۷ اثر ارسالی به پنجمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولین را برعهده داشتند که ۱۵۳ اثر به بخش اصلی و ۴۶۴ اثر به بخش جنبی اختصاص داشت.
خانم‌ها با ۱۲۵ شرکت کننده نسبت به آقایان با ۷۶ نفر و معلولان با ۱۰۶ شرکت کننده نسبت به افراد غیر معلول با ۹۵ نفر، برای کسب رتبه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

از ۲۷ استان شرکت کننده، ۷۸ نفر از استان اصفهان و ۱۲۳ اثر از استان‌های دیگر بودند.

مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره، افزایش سطح آگاهی در شناسایی ظرفیت معلولان و ایجاد ارتباطی متقابل، پویا و اثرگذار و به دور از محدودیت‌های جسمی بین همه کسانی است که بتوانند در زمینه‌ی مطالبه‌گری و توجه به مسائل و مشکلات اساسی معلولین محتواهای ارزشمند و تأثیرگذاری خلق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *