اصفهان می‌تواند الگویی برای استفاده صحیح معلولان از فضای شهری باشد

توان نگار – بهمن توکلی فرد| رئیس هیات مدیره انجمن روشن‌بین اصفهان با بیان اینکه اصفهان می‌تواند الگویی برای استفاده صحیح معلولان از فضای شهری باشد، گفت: از ظرفیت تشکل‌ها می‌توان برای مناسب سازی و دسترسی معلولان به فضای شهری استفاده کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمدجواد خادمی در صحن علنی شورای شهر اظهار کرد: در شهر اصفهان چهار تشکل تخصصی در حوزه نابینایان وجود دارد که سعی کرده‌اند با همکاری و هم فکری نابینایان، مسئولان، مردم، خیران و نخبگان، برای حل مشکلات پیش رو اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات قشر معلول گفت: در سازمان‌های دولتی و حتی ذی‌ربط در امور معلولان، از خود این قشر به عنوان کارمند و نیروی انسانی موثر استفاده نمی‌شود و این سبب می‌گردد که برای حل مشکلات فکر عاجل صورت نگیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن روشن‌بین اصفهان با بیان اینکه اصفهان می‌تواند الگویی برای استفاده صحیح معلولان از فضای شهری باشد، گفت: از ظرفیت تشکل‌ها می‌توان برای مناسب سازی و دسترسی معلولان به فضای شهری استفاده کرد.

وی افزود: کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی می‌تواند در حفظ و سلامت افراد دارای آسیب بینایی کارهای قابل ذکری انجام دهد. بنابراین از اعضای کمیسیون می‌خواهیم که در برنامه‌های خود از ظرفیت روشن‌دلان برای ارائه مشاوره لازم استفاده کنند.

خادمی با بیان اینکه روشن‌دلان نیازمند تفریح و سرگرمی و فضایی برای این امر هستند، گفت: جلساتی را با معاونت این حوزه داشته‌ایم که به نتیجه نرسید. از اعضای شورا می‌خواهیم که به این مسئله نیز ورود کنند.

وی با اشاره به حمل و نقل رایگان گفت: در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت بر ضرورت استفاده رایگان از وسائل حمل و نقل عمومی تاکید شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *