از هیئت داوران و عوامل اجرایی پنجمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان تجلیل شد

توان نگار_ فاطمه طایی| در آیینی از هیئت داوران و عوامل اجرایی پنجمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان تجلیل شد.

در این برنامه با حضور ۱۳ تن از داوران جشنواره که اختتامیه آن در مهرماه برگزار شد با تندیس و هدیه در سرای عطار تجلیل به عمل امد.

داوران این جشنواره:

خانم دکتر مهرناز آزاد

دکتر فاطمه رئوفی منش

دکتر معصومه رشیدی

زهره سادات طالقانی

آقای فرزان معظم

محمدرضا مهرابی

صادق هادی

سعید ساکت

مهدی تمیزی

محسن حسن زاده

منصور گلناری

بهمن توکلی فرد

محمدعلی رجبی

همچنین از عوامل اجرایی نیز با اهدای تندیس ویژه تجلیل شد.

در این آیین منصور گلناری مدیر جشنواره گفت: امسال با داوری خوب و تخصصی انجام شده نقد بر داوران کمتر بوده وجشنواره از کیفیت بالایی برخوردار بود.

وی اظهار امیدواری کرد که جشنواره رسانه ای معلولان در تقویم ارشاد اسلامی گنجانده شود تا علاوه بر بودجه مشخص روند کار بخوبی انجام شود و همچنین قرار شد از طریق ارشاد اسلامی باارایه مطالب کتاب 5 سال فعالیت جشنواره چاپ گردد.

قابل ذکر است که جشنواره پنجم با محور قرار دادن شعار «رسانه به توان فرهنگ» به ارزیابی آثار در دو بخش اصلی و جنبی پرداخت که در بخش اصلی 6 عنوان در قالب گزارش مکتوب، گزارش تصویری، مصاحبه مکتوب، مصاحبه تصویری، نقد و یادداشت و کلیپ آموزشی ۶۰ ثانیه‌ای به عنوان بخش جدید و با موضوع فرهنگ رفتار با معلولان بررسی شد.

در بخش جنبی نیز که مشتمل بر 7 عنوان بود، شعر و دلنوشته، داستان کوتاه، طنز مکتوب، کاریکاتور، عکس سوژه‌ای، فن بیان و کلیپ مورد ارزیابی هیأت داوران قرار گرفت.

12 نفر از متخصصین و افراد باتجربه در رشته‎های مختلف، داوری 617 اثر ارسالی به پنجمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولین را برعهده داشتند که 153 اثر به بخش اصلی و 464 اثر به بخش جنبی اختصاص داشت.

خانم‌ها با 125 شرکت کننده نسبت به آقایان با 76 نفر و معلولان با 106 شرکت کننده نسبت به افراد غیر معلول با 95 نفر، برای کسب رتبه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

از 27 استان شرکت کننده، 78 نفر از استان اصفهان و 123 اثر از استان‌های دیگر بودند.

استان های شرکت کننده در جشنواره پنجم، خراسان رضوی، کرمانشاه، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، یزد، کردستان، گلستان، سمنان، مازندران، خوزستان، فارس، قم، کرمان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، ایلام، قزوین، سیستان و بلوچستان، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، زنجان، گیلان، خراسان شمالی، اردبیل و البرز بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *