اولین گام برای کاهش بار معلولیت و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری است

توان‌نگار| علی‌اکبر ابراهیمی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص ارتقاء سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه بیان کرد: سازمان بهزیستی، متولی رفاه است و برای پرداختن به این وظیفه، مسئولیت اجتماعی هم دارد.

وی در ارتباط با تعریف رفاه افزود: اگر بخواهیم رفاه را تعریف کنیم، رفاه یعنی هرنوع سیاست‌گذاری از اقدام و برنامه ریزی، برای کاهش آسیب است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در ارتباط با پیشگیری معلولیت در جامعه خاطر نشان کرد: اولین گام برای کاهش بار معلولیت و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری است و پیشگیری یعنی هرنوع مداخله مثبت و هوشمندانه جهت اقداماتی که منجر به شرایطی شود که باعث ناتوانی، اختلال، اعتیاد، معلولیت و طلاق در جامعه نگردد‌.

وی در حوزه پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: چهار دفتر در این حوزه وجود دارد که یکی از این دفاتر دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها است.

ابراهیمی افزود: در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها برنامه‌های مصوب کشوری وجود دارد که از جمله آنها می‌توان برنامه‌های آگاه‌سازی را نام‌برد که این برنامه در دو سطح آگاه‌سازی سالمندان و زنان بی‌سرپرست انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *