رتبه برتر شهرداری منطقه ۱۳ در صدور پروانه‌های الکترونیک

توان‌نگار– سما زمانی| جواد کشانی شهردار منطقه ۱۳ روز چهارشنبه نهم آذرماه ۱۴۰۱ درنشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه گفت: محدوده شهرداری منطقه سیزده از شمال به امتداد حاشیه زاینده رود از تقاطع خیابان نیروگاه تا میدان سهروردی، از سمت جنوب از میدان تیر تا کارخانه سیمان اصفهان و دیوارغربی زندان مرکزی، درمسیرریل راه آهن تا پل یزدآباد، از سمت شرق محور خیابان سیمین ازپارک میرزاکوچک خان تا سه راه سیمین و خیابان جانبازان تا تقاطع بزرگراه شهیداقارب پرست تا قبل از میدان تیر درمسیر ریل راه آهن تا حاشیه جنوب غربی دیوار زندان مرکزی و از غرب از پل یزدآباد در امتداد شهرک قدس تا جاده نیروگاه در حاشیه زاینده رود محدود می شود.
وی افزود: این منطقه هشت محله و ۱۵۰ هزارنفر جمعیت و دارای ۳۵۰۰ هکتار وسعت حریم است که ازاین مقدار حدود ۲۰۰ هکتار در محدوده قانونی واقع شده است.
شهردار منطقه ۱۳ بیان کرد: امسال بودجه این منطقه شهرداری اصفهان ۴۲۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ جذب شده است. از اعتبار ۴۲۳ میلیاردی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان ردیف بودجه های جاری و مستمر است که برای نظافت و رفت و روب، آبیاری فضای سبز،تعمیرات و نگهداری و روشنایی منطقه باید هزینه شود.
وی در ادامه گفت: اگر ۱۲۰ میلیارد تومان را برای دوازده ماه تقسیم کنیم ۱۲ میلیارد تومان و اگر روزهای جمعه را حساب نکنیم ماهانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه جاری منطقه ۱۳ است که ۴۰۰ میلیون تومان روزانه هزینه بابت رفت و روب و نظافت، جمع آوری پسماند تر و خشک، آبیاری و فضای سبز است. مابقی اعتبار ۳۰۰ میلیاردتومان برای پروژه های عمرانی درنظرگرفته شده است که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به محله های کم برخوردار اختصاص یافته است.
کشانی با اشاره به اینکه آبیاری فضای سبز این منطقه بابت کرایه تانکرها ماهانه یک میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه دارد. پروژه خط انتقال پساب از پارک کوهستانی صفه به سمت اتوبان شهید اقارب پرست برای آبیاری فضای سبز این محدوده برنامه ریزی شده که با اعتبار ۸ میلیارد تومان به زودی عملیات آن آغاز خواهد شد.
کشانی گفت: یکی از دستاورد‌های این دوره مدیریت شهری ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری اصفهان بود که یکی از آنها صدور الکترونیکی پروانه شهرداری است و منطقه ۱۳ شهرداری در بین مناطق پانزده گانه رتبه برتر را درصدور پروانه الکترونیکی دارد.
وی گفت: روزانه ۶۰ تن پسماندتر و ۵ تن پسماند خشک از منطقه ۱۳ جمع آوری می شود و همچنین روزانه ۳۵ تن نخاله ساختمانی جمع آوری می شود که برخی افراد متاسفانه بدون هماهنگی در نقاطی از شهر تخلیه می کنند. این رقم بسیار قابل توجه است و از شهروندان درخواست میکنم که با شهرداری برای جمع آوری پسماند در روزهای اعلام شده وساعت خاص نهایت همکاری را داشته باشند.
حدود ۸۸ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۱۳ شناسایی شده است و احیای بافت فرسوده یکی از ابرپروژه های منطقه دردست انجام است، وبه لحاظ قدمت بافت فرسوده دومحله باغ فردوس-دستگرد و قائمیه را دربرمی گیرد.
بافت فرسوده این منطقه به لحاظ موقعیت و جایگاه و دسترسی فضای بسیارمناسبی برای سرمایه گذاری است زیرا اراضی ناژوان و رینگ سوم شهراصفهان در این محدوده قرار گرفته است.
شهردار منطقه ۱۳ درپایان اظهار داشت: پروژه زیرگذر اندیشه با مبلغ ۴۰ میلیارد تومانی درحال اجرا است تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت داشته است تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *