حق پرستاری ۲۷۰۰ معلول اصفهانی در هاله ای از ابهام

بهمن توکلی فرد| ولی اله نصر مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بمناسبت هفته معلولان (۱۲ آذر) درجمع خبرنگاران اظهار داشت: خانواده‌هایی وجود دارند که به علت معلولیت شدید فرزندان، نیاز به حق پرستاری دارند، در استان اصفهان ۲۷۰۰ معلول واجد شرایط  پشت نوبت حق پرستاری هستند و این موضوع بسیار برای ما دردآور و زجرآور است.

وی با بیان اینکه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد جزو افراد دهک‌های پایین جامعه هستند، گفت: امیدواریم طبق فرمایش مقام معظم رهبری کاری کنیم که مریض داران به غیر از بیماری مشکل دیگری نداشته باشند.

نصر افزود: اشتغال معلولین، مشکلات معیشتی و پرداخت مستمری از مهمترین مواردی است که معلولان با آن مواجه به طوری که هم اکنون ۸۵۰۰ معلول در استان اصفهان شناسایی که واجد شرایط دریافت مستمری از بهزیستی هستند و متاسفانه به علت کمبود بودجه آنها در لیست انتظار دریافت قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه دانشجویان و فارغ التحصیلان نخبه به علت معلولیت معضل اشتغال دارند گفت: از جمله معلولیت های این دانشجویان نابینایی و ناشنوایی و جسمی حرکتی است و قانون ۳ درصد اشتغال معلولان هم زیر پا گذاشته شده و باعث ناراحتی ما و خانواده آنان شده است. که امیدواریم در این زمینه فکر شود.

نصر، در خصوص مشکل مسکن که یکی دیگر از مشکلات معلولان می باشد اظهار داشت: بهزیستی کشور با تفاهم‌نامه‌ای اولویت واگذاری را برای خانواده‌های دارای دو معلولیت گذاشته، “هرچند به آنها هم خانه ای واگذار نشد.” همچنین هزینه درمان، توانبخشی و تجهیزات مورد نیاز از جمله دیگر مشکلات معلولان است که دغدغه ما و خانواده‌های آنان می باشد.

در این نشست مسئولانی از جامعه ناشنوایان و نابینایان و آسیب نخاعی هم دغدغه ها و مشکلات خود را بیان کردند.

همچنین عسگریان زاده مدیر روابط عمومی بهزیستی استان اصفهان گفت: در هفته بهزیستی برگزاری مسابقات کشوری قرآنی حفظ و مفاهیم در اصفهان اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *