دورهمی معلولان به بهانه روزی که به نامشان است + تصاویر

توان‌نگار– اصغر فخاری‌|روز 12 آذر ( 3دسامبر) روز جهانی معلولین نامگذاری اعلام شده است که به همین مناسب جمعه 12 آذر جشنی از طرف جامعه معلولین همراه به صرف نهار و واقع در اصفهانک، باغ دارالقرآن برگزار گردید.
مدیر عامل جامعه معلولین اصفهان در این مراسم اظهار کرد: من از دور هم جمع کردن معلولین وشادی آنان که همچون خانواده خود هستند لذت می‌برم و افتخار می‌کنم.
معتمدی با اشاره به علت نام‌گذاری ۱۲ آذر به نام روز معلولین ادامه داد: بیش از پانصد میلیون نفر به دلیل نقص در سیستم روحی و مغزی جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند. این افراد هر کجا که باشند و در هر نقطه‌ای از دنیا که به سر برند به دلیل موانع ظاهری و یا اجتماعی با محدودیت‌هایی در زندگی خود مواجه می‌شوند.
وی گفت: طی بیست سال اخیر کوشش‌های چشمگیری در شناساندن و معرفی اشخاص معلول به جامعه انسانی صورت پذیرفته است. یکی ازمواردی که می‌توان از آن به عنوان نقطه عطفی در این زمینه نام برد اعلام سال ۱۹۸۱ میلادی به عنوان سال جهانی معلولین است که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت پذیرفت.
مدیر عامل جامعه معلولین اصفهان بیان کرد: در سال بعد (۱۹۸۱) فاصله سالهای ۱۹۹۲ – ۱۹۸۳ میلادی دهه جهانی معلولین نام گرفت تا کیفیت و شرکت فعالانه و همه‌جانبه افراد معلول را در زندگی اجتماعی و گسترش و پیشرفت آنها ارتقاء بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *