روزی که ایران از خشم خُروشید

توان نگار– فاطمه طائی| بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ را ملت شهید پرور ایران هرگز فراموش نمی‌کنند . طلوع غم انگیزی که مردم شهیدپرور کشورمان را یک پارچه سیاه‌پوش کرد.

آمریکای نگون‌بخت بار دیگر دستان پلید خود را از آستین بیرون آورد و با به شهادت رساندن ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی و همراهانش چون گذشته حقارت و دشمنی خود را با ملت ایران به دنیا ثابت نمود.
نمی‌خواهم با قلم شکسته خود بزرگی مردی را به تصویر بکشم که همه مردم دنیا از شجاعت و جسارتش آگاه هستند ،بلکه می‌خواهم روایت شهادت دلاورمردی را در چهارچوب واژه ها به اسارت بکشم تا مبادا گرد گذر زمان روایت حماسی وی را کمرنگ کند.

روزی که پیر و جوان با هر تفکر سیاسی و اعتقادی با چشمانی به اشک نشسته و لباس سوگ بر تن کرده از خشم غریدند و با مشت‌های گره کرده بدون هیچ فراخوانی به خیابان ریختند.

به یک باره میدان های اصلی شهرهای کشور پر از هموطنانی شد که با در دست داشتن عکس شهید قاسم سلیمانی اشک می ریختند و فریاد می‌زدند؛ انتقام، انتقام.

لحظه هایی که در قاب تصویر برای همیشه در دنیا ثبت و جاودانه شد وبیگانگان انگشت حیرت به دهان گرفتند.
بدون شک دشمنان ایران زمانی احساس خطر کردند که شهید سردار سلیمانی با لشکری قوی طلایه‌دار مبارزه با نیروی داعش در سوریه شد و درست در زمانی که شهر موصل به تصرف داعش درآمده و بغداد پایتخت کشور عراق تا مرز سقوط پیش رفته بود شهید سردار سلیمانی وارد گردید و مقتدرانه خواب را بر داعشیان حرام و نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کرد.

زمانی که شهید سردار سلیمانی در ۳۰ آبان ۹۶ در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری پایان داعش را اعلام نمود و از برافراشته شدن پرچم سوریه در البوکمال سوریه خبر داد ستون های کاخ سفید یک بار دیگر از شجاعت مردان ایران زمین لرزید و در ۱۹ اسفند ۹۷ مقام معظم رهبری نشان ذوالفقار؛ عالی‌ترین نشان نظامی کشور را به ایشان اهدا نمود.

بدون شک شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های ماندگار انقلاب اسلامی است که سرتاسر زندگی خود را صرف مبارزه با دشمنان ایران کرد و در هر لحظه‌ای که به دست می‌آورد گِره‌ای از کار دردمندان در هر منطقه ایی که بود می گشود.

شهید سردار سلیمانی همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند و هر گامی که بر می داشت حمایت از مظلومین و نابودی مستکبران بود و بس.

شهید سردار قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه محبوب قلب ها بود و فداکاری هایش در برقراری آرامش و امنیت در مرزهای کشورمان همچنین مردم عراق، سوریه ،یمن ،لبنان و افغانستان هرگز در تاریخ و خاطرها ‌محو نخواهد شد.
لذا وظیفه مسئولین و متولیان فرهنگ است که با هر کلام و هر اقدامی در راستای زنده نگاه داشتن نام شهدای گرانقدر و اسطوره‌ های شجاعت کشورمان اقدام به فرهنگ سازی کنند و اجازه ندهند در لابه لای مشکلات سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی ، فرهنگی و … گَرد فراموشی به نام پاکشان بنشیند و کاری کنند تا نسل‌های آینده یکپارچه شهید‌قاسم‌سلیمانی باشند و نسبت به حفظ وجب به وجب خاک ایران زمین و ایجاد امنیت در مرزهای کشورمان احساس مسئولیت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *