پرورش ماهی با همت مددجویان ورزنه و حمایت کمیته امداد در دل کویر 

توان نگار – بهمن توکلی فرد| مددجویان شهرستان ورزنه با راه اندازی 8 واحد پرورش ماهی، به مرحله تولید ماهیان قزل آلا و کپور رسیده اند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، احمد رضایی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با اشاره به اینکه یکی از کسب و کارهای شیلات با سوددهی سریع، پرورش ماهی است، بیان داشت: با شناسایی استعداد مددجویان، مشاوره شغلی، برگزاری دوره های آموزشی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، 8 واحد پرورش ماهی در دل کویر ورزنه راه اندازی شده است.

احمد رضایی با بیان اینکه دوره های آموزشی با همکاری جهاد کشاورزی برگزار می شود، ادامه داد: بعد از خشک شدن زاینده رود و افزایش بیکاری مددجویان در زمینه کشاورزی، آب شور این منطقه مزیتی برای راه اندازی مزرعه تکثیر ماهی قزل آلا شد.

وی با تاکید بر اینکه در میان ماهیان سردآبی، ماهی قزل آلا یکی از محبوب ترین گونه هاست که بازار داخلی و خارجی پرتقاضایی دارد، افزود: حمایت های کمیته امداد به ارائه تسهیلات و برگزاری دوره های آموزشی محدود نمی شود و کارشناسان این نهاد در ادامه مسیر با نظارت مستمر بر طرح های ایجاد شده، همراه مددجویان هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان، ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده های تحت پوشش را از اولویت های این نهاد عنوان کرد و گفت: مددجویان می توانند در کنار کشاورزی و دامپروری محدود خود در استخرهای ذخیره آب، تولید ماهی داشته باشند و با پرورش ماهی در استخرهای کشاورزی به درآمد پایدار، برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *