رونمایی از اطلس نیاز فضاهای آموزشی در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان

توان نگار| رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان از رونمایی از اطلس نیازمندی فضاهای آموزش و پرورش در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خبر داد.

مجتبی ملا احمدی در نشست خبری مشترک با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در خصوص مختصات اطلس نیازمندی فضاهای آموزش و پرورش گفت: با به کارگیری این اطلس وضعیت مناطق مختلف است استان در باب تعداد و نوع مدارس شناسایی می شود تا خیران با شناخت کامل در امر مدرسه‌سازی اقدام کنند.

او رویکرد بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان را تکمیل طرح های نیمه تمام در استان دانست و اظهار داشت: در این جشنواره از خیران دعوت می‌شود که بیشترین تلاش خود را برای تکمیل طرح‌های مدرسه سازی که از سال‌های قبل بلاتکلیف و ناتمام مانده است و همچنین نوآوری در این عرصه بگذارند و همچنین از خیران می‌خواهیم که علاوه بر مدرسه سازی در زمینه حفظ و نگهداری فضاهای آموزشی به مجمع و اداره کل نوسازی مدارس کمک کنند تا نیاز کمتری به احداث مدرسه جدید داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت دهمین دوره هیئت مدیره این مجمع از آبان سال گذشته، طراحی سامانه‌ای برای برای رصد طرح‌های خیرساز از روز بستن تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه استان، تکمیل و بهره‌برداری از ۲۰ طرح با استفاده از تسهیلات اتاق بازرگانی اصفهان، کمک در ارائه بزرگترین محموله تجهیزات آموزشی در ابتدای سال تحصیلی، اجرای طرح هر افتتاح یه خیر جدید و جذب خیران جدید، تدوین طرح سفیران مدرسه ساز و معرفی یک دانش آموز در هر مدرسه به عنوان سفیر مدرسه‌ساز، تشکیل کارگروه جوانان و تقویت کارگروه بانوان، بستن تفاهم نامه با شهرداری اصفهان برای فضای سبز مدارس را از جمله اقدامات این مجمع در یک سال اخیر برشمرد.

ملا احمدی رونمایی از طرح مدارس متری را از دیگر برنامه‌های جشنواره خیرین مدرسه ساز استان عنوان کرد و گفت: در این طرح خیران می‌توانند در ساخت یک مدرسه حتی چند متری را بپذیرند و در این کار خیر شرکت کنند.

او توجه به نهضت هنرستان سازی به عنوان یک اولویت و بستن تفاهم نامه برای ساخت هنرستان در استان اصفهان را یادآور شد و با اشاره به رشد ۲ و نیم برابری روند ساخت مدارس خیرساز در مدت دوسال و نیم گذشته افزود: با پیگیری مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان از سال ۷۸ تاکنون یک هزار و پانصد خیر مدرسه ساز اصفهان ۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس ساخته اند و هم اکنون ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس خیرساز تحصیل می کنند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس اصفهان نیز در این نشست خبری با اشاره به رشد ۳ و ۳۱ صدم درصدی جمعیت دانش آموزان استان در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته از خیران درخواست کرد همچنان یاریگر دولت در توسعه فضاهای آموزشی باشند .

مجید نسیمی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۳۰ مدرسه در استان اصفهان با ۲ هزار و ۲۱۹ کلاس و با جمعیت ۶۸ هزار و ۲۱۳دانش آموز دو نوبته اداره می‌شود که برای یک نوبته کردن مدارس در استان به ۲۳۰ مدرسه ۹ کلاسه یا ۱۸۵ مدرسه ۱۲ کلاسه نیاز است.

به گفته وی در سال تحصیلی جاری با ۸۴ نفر از خیران برای اجرای ۹۹ طرح آموزشی و غیر آموزشی با ۴۸۸ باب کلاس و تعهد ۴۸۶ میلیاردتومانی موافقت نامه امضا شده است.

بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ۲۲ دی در سالن همایش های سیتی سنتر برگزار می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *