تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان

توان نگار – بهمن توکلی فرد| بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان، بیست‌وپنجم دی‌ماه سال جاری به شورای اسلامی شهر ارائه شد و پس از یک ماه بررسی بودجه ارائه شده از سوی شهرداری در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق، لایحه بودجه ۱۴۰۲ در هفتادوسومین جلسه علنی شورا به رأی گذاشته شد.

با رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به مبلغ ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان تصویب شد.
اولویت بودجه سال آینده، حمل‌ونقل عمومی و مسائل زیست‌محیطی است.

علی صالحی در گفت‌وگوی خبری هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرگفت: در بودجه سال آینده افزایش ۸۰۰ میلیاردی سهم مترو از بودجه است.

وی اظهارداشت: به این ترتیب بودجه شهرداری بدون واحدهای تابعه ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به اصلاح بودجه ۱۲ هزار و ۳۳۳ میلیاردی سال جاری، برای سال آینده رشد ۶۲ درصدی خواهد داشت.

صالحی افزود: بخش زیادی از مبلغ اضافه شده شورای شهر به لایحه پیشنهادی شهرداری نیز در حوزه حمل و نقل به ویژه برای تکمیل خط دوی مترو است.

وی بزان داشت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و برگزاری رویدادها افزایش قابل توجهی داشتیم. همچنین توجه به محلات کم برخوردار نیز مدنظر است که نسبت به بودجه سال قبل در این بخش ۵۰ درصد افزایش را شاهد هستیم.

صالحی گفت: عددی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان مستقیما به عنوان سرمایه گذاری شهرداری برای تقویت زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *