ضرورت بهره‌مندی اصفهان از ظرفیت‌های ملی حوزه تسهیلات و سرمایه‌ 

توان نگار – بهمن توکلی فرد| سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی را تصویب کرده، یعنی تولید ۲۰ هزار کالا و خدمات در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و البته با ضریب‌های بالاتر در رابطه با کسب و کارهای واسطه‌ که امیدواریم از ظرفیت‌های ملی از جمله بازارهای سرمایه و مالی و تسهیلات ملی برای ارائه خدمات به مردم اصفهان بهره مند شویم.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در نطق میان‌دستور هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: فرصت بیش از یک ماهه‌ای را به دلیل درگیری در مباحث بودجه‌ای از نطق‌ها گذشتیم، در این ایام اتفاقات مختلفی در کشور رخ داد که ممکن است فرصت برای پرداختن به آن در این گفت‌وگو نباشد اما امیدواریم اتفاقات خوب تداوم یابد و در مقابل مشکلات حوزه معیشتی، با مدیریت خوب در جنگ ترکیبی شاهد بهاری باشکوه و گشاده در زندگی مردم باشیم.

وی افزود: بودجه سال آینده با وقت گذاری قابل توجه اعضای شورای شهر و همکاران شهرداری در یک فرآیند سخت و فشرده به جمع بندی رسید. بیش از ۳۳ جلسه علنی و تلفیق و ۳۰ جلسه کمیسیون‌ها برگزار شد، اتفاقی کم سابقه که مشابه آن وجود نداشته است.

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در کمتر از یک ماه به دلیل قانون درآمدهای پایدار، ۷۵ مصوبه را به تصویب رساندیم که بخش عمده آن در حوزه درآمدی است. اصحاب رسانه و همکاران ما درشهرداری مطلع باشند که برخی از کلانشهرها در مهلت قانونی تصویب این لوایح که پایان بهمن بود، لوایح را مصوب نکردند و از ۲ اسفند کار خود را در این زمینه شروع کردند و که به این ترتیب برخی از شهرها دچار بودجه یک دوازدهم خواهند شد. این موضوع تاکید شورای اسلامی شهر اصفهان را در نظم و انضباط بودجه‌ای نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: برنامه‌محوری اولویت کار ما در مجموعه شورا و شهرداری است و در بررسی بودجه تلاش کردیم از جهت تامین منابع با عنایت به نرخ تورم سالانه فشار به مردم وارد نشود و در کنار هم قدرت توسعه شهر را حفظ کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در حوزه درآمدها با عنایت به راهگشایی‌هایی که مصوبات اخیر شورا داشته، همکاران ما در مناطق و سازمان‌ها پیشتاز تحقق این موضوع در لوایح درآمدی باشند. در عین حال در حوزه هزینه‌ای با رعایت صرفه و تحقق هزینه‌ای به خصوص تملک دارایی‌های سرمایه‌ای عملکرد بهتری داشته باشند.

وی گفت: با عنایت به نوع ورود شورا به بودجه ۱۴۰۲ انتظار این است ک معاونت برنامه ریزی در حوزه نظارت بر تحقق‌ ردیف‌ها کنترل بیشتری داشته باشند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به مدیران استانی و نمایندگان مجلس گفت: شهرداری اصفهان با عنایت به همه مشکلات برای رعایت مسیر رشد کلانشهرها اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی را تصویب کرده، یعنی تولید ۲۰ هزار کالا و خدمات در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و البته با ضریب‌های بالاتر در رابطه با کسب و کارهای واسطه‌ که امیدواریم از ظرفیت‌های ملی از جمله بازارهای سرمایه و مالی و تسهیلات ملی برای ارائه خدمات به مردم اصفهان بهره مند شویم.

وی با اشاره به رقم‌های بودجه سال آینده شهرداری اصفهان گفت: بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه فرهنگ با تاکید بر حوزه هنر اصیل ایرانی بودجه تعیین تعیین شده است، تا ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه تفریحی و گردشگری با نگاه به نوجوانان مصوب شده و ۸ هزار میلیارد تومان نیز در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه می‌کنیم که بخش عمده آن بر عهده دولت است.

صالحی خاطرنشان کرد:امیدواریم این پیام شورای شهر به مدیران استانی و کشوری برسد تا در سطح کشور در کنار مدیران شهری رایزنی کنند و از منابع ملی در اصفهان بهره مند شویم.

وی با تشکر از همکاران بخش‌های مختلف فرهنگی شهرداری به علت برگزاری اقدامات دهه فجر گفت: اتفاقاتی که عصبانیت گروه های ضد انقلاب و معاند را به دنبال داشت و مارپیچ سکوت را شکاند و پای بیش از ۵۰۰ مجموعه مردمی را به جشن ها مردمی انقلاب باز کرد قابل تقدیر است. به این ترتیب در بهار ۴۴ انقلاب اسلامی یک برگشت به عقب در حوزه مشارکت مردم و البته یک گام رو به جلو داشتیم تا این مناسبت با شکوه برگزار شود و یکی از تاثیرات آن حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم همین تلاش صادقانه و خاضعانه حوزه فرهنگی را در نوروز ۱۴۰۲ نیز شاهد باشیم و اتفاقات خوبی که همراه با تقویت همدلی باشد را در حوزه فرهنگی اجتماعی ورزشی شاهد باشیم.

وی با تذکر جدی به متولیان حوزه عفاف و حجاب و فرهنگ، تصریح کرد: این روزها دغدغه‌های زیادی از جانب مردم اصفهان نسبت به نبود تحرک لازم در برخی از دستگاه‌ها و متولیان فرهنگ که عدد آن به ۳۰ دستگاه می‌رسد مطرح می‌شود. دغدغه همدلی و رعایت عفاف و حجاب ضرورت جدی است و همه دستگاه ها باید در میدان باشند.

صالحی گفت: شهرداری و شورا با حمایت از مجموعه های مردمی تمام قد در کنار دستگاه‌هایی که وظایفشان مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است همیاری و همکاری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نوروز ۱۴۰۲ به همراه ماه مبارک رمضان در راه است و قبل از اینکه دستگاه‌های نوک پیکان انتقادات قرار دهید نسبت به وظایف خود هوشیار باشید تا در کنار هم یک میزبانی شایسته از مردم و گردشگران داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل مربوط در رابطه با جشنواره فیلم، تئاتر و موسیقی فجر خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر بدون حتی یک روز تاخیر این جشنواره با شکوه و استقبال بهتر برگزار شد و استراحت برخی افراد فرصتی را برای رویش‌ها و رفع انحصارها فراهم کرد و همدلی تقویت شد، امیدواریم این مسیر رو به رشد در حوزه فرهنگ و هنر ادامه داشته باشد.

وی با تبریک تبریک مدال آوری‌های اخیر ورزشکاران اصفهانی از جمله محمدرضا صفدریان در مسابقات آسیایی و جهانی، فرزانه فصیحی در دوومیدانی و زهرا رضازاده در لیگ جهانی کاراته گفت: این موفقیت‌ها نوید روزهای روشن برای ورزش اصفهان است و نویدی برای افتخارات ایران در حوزه ورزش به خصوص خوزه ورزش بانوان به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *