اولین همایش ملی مراکز جهاد کشاورزی برگزار شد

توان نگار_ فاطمه طایی| نخستین همایش ملی مراکز جهاد کشاورزی با حضور ساداتی نژاد وزیرجهاد کشاوری، معاونان، مدیران کل دفاتر ستادی، مسئولان سازمان های جهاد کشاورزی استانها، مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی استانها و بیش از 800 نفر از مسئولان مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها و مروجان مسئول پهنه ها تشکیل شد.

این همایش با هدف تبیین جایگاه مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها در پیشبرد برنامه های توسعه پایدار بخش کشاورزی، ترویج و انتقال دانش فنی و یافته های تحقیقاتی به بهره برداران بخش کشاورزی و در راستای نیل به امنیت غذایی در سالن اجلاس وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

خاوازی معاون ترویج کشاورزی گفت: خلوص نیت و تلاش های بی دریغ کارشناسان قابل تقدیر بوده و فعالیت آنان برای تولید کشاورزی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین سامانه جامع پهنه بندی به دستان مسئولان وکارشناسان مراکز ایجاد شده است بیان کرد : مروج مسئول پهنه کسی است که به بهره برداران امید می دهد و مشکلات آنان را برطرف و سوالات آنان را پاسخ می دهد.

وی اظهار داشت: ارمغان تولید ملی بدون همت کارشناسان در مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان بدست نمی آید و قدردان این همکاران می باشد.

در این همایش وزیر جهاد کشاورزی نیز اظهار داشت: سیستم نوین می تواند از مرکز تا روستا و از مزرعه تا سفره مردم در تمام زیربخش ها محقق شود و با رفع نارسائی ها، حرکت بزرگی را که مسئولان مراکز جهاد کشاورزی بنیان گذار بوده اند، همگان شاهد باشند.

ساداتی نژاد گفت: کمک همکاران در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی پیگیر نیازهای مراکز خدماتی بوده و امکانات انسانی و تجهیزات مورد نیاز آنان را فراهم خواهد ساخت.

وی بیان کرد: شایسته است کارشناسان با قدرت و توان خود به فعالیت ها ادامه دهند و در زمینه ارتقاء آموزش و کسب مهارتهای بیشتر کوشا باشند

وی خاطر نشان ساخت: مروجین کشاورزی امید آینده بخش کشاورزی و اسباب تحقق اراده و الطاف خداوند در این بخش هستند و بر این موضوع تاکید نمود که مروجان کشاورزی باید در شناخت و بهره برداری از ظرفیت های کشور اهتمام ویژه داشته باشند.

هم چنین در این همایش زند معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن اشاره به امکانات و نیروی انسانی که در اختیار مراکز جهاد کشاورزی است افزود: خوشبختانه روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها تلاش زیادی برای بازسازی مراکز داشته اند و علیرغم محدودیت های خود تجهیزات لازم را در اختیار مروجان قرار می دهند.

وی با اشاره به استقرار شبکه مدیریت دانش در نظام نوین ترویج و دو برابر شدن رسانه های ترویجی نسبت به سال 92 بیان داشت: در تالار الکترونیکی ترویج 2000 رسانه بارگذاری شده است و در آینده نزدیک سعی می شود تمام دستورالعمل ها در قالب اپلیکیشن ها بر روی تلفن های همراه قابل استفاده گردد.

رئیس سازمان با قدردانی از وزیر جهاد کشاورزی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی برای همکاری و پیگیری هایی که در طرح نظام نوین ترویج داشتند بیان داشت: امروز کار بزرگی با وجود امکانات بسیار کم صورت پذیرفته و امید است با تجهیز مراکز جهاد کشاورزی محیطی در شان مروجان فراهم شده تا این عزیزان با انگیزه و علاقه بیشتر به فعالیت خود بپردازند.

شایان ذکر است در این همایش یکی از مروجین مسئول پهنه و یکی از روسای مراکز جهاد کشاورزی به نمایندگی از سایر عزیزان سخنرانی نمود و یکی از مروجین مسئول پهنه نیز به صورت نمادین لباس خود را به وزیر جهاد کشاورزی اهداء نمود.

در پایان این همایش، ضمن ارائه لوح سپاس از سوی وزیر جهاد کشاورزی، از زحمات مسئولان و دست اندکاران طرح نظام نوین ترویج در سطح کشور شامل روسای سازمان جهاد کشاورزی، مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی، مروجین مسئول پهنه تولیدی، روسای مراکز جهاد کشاورزی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، خیّر نمونه بخش کشاورزی و مدیران ستادی شامل مهندس درجانی، دکتر شاه پسند، دکتر سرافرازی، مهندس احمدی صومعه، مهندس ورداسبی تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *