محور مواصلاتی علویجه – پلیس‌راه اصفهان تهران افتتاح شد

توان نگار – بهمن توکلی فرد| در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئوکنفرانس، پنج کیلومتر “قطعه پایانی” از باند دوم محور علویجه به پلیس راه اصفهان تهران و دو دهانه پل ۲۲ متری در این محور به دست مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در راستای ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف، پنج کیلومتر “قطعه پایانی” از باند دوم محور علویجه به پلیس راه اصفهان تهران و دو دهانه پل ۲۲ متری در این محور طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین استانی به دستور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی، توسط علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: محور علویجه ـ پلیس راه اصفهان ـ تهران یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد است که از مقطع روبروی پلیس راه اصفهان ـ تهران منشعب و تا شهر دهق ادامه دارد و از شهر دهق نیز دسترسی به شهرستان‌های گلپایگان و نجف آباد امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث باند دوم این محور با هدف رفع نقاط حادثه خیز و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ در این مسیر انجام پذیرفته است، اذعان داشت: طول کل محور ۴۱ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن انجام و به بهره‌برداری رسیده است.

قاری‌قرآن در خصوص مشخصات فنی این بخش از پروژه (پنج کیلومتر راهسازی انتهای مسیر به همراه دو دستگاه تقاطع غیر همسطح) که با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی افتتاح شد ابراز داشت: اقدامات انجام شده و احجام فنی به کار رفته شامل شامل ۲۴ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۶۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۸ هزار و ۷۵۰ مترمکعب زیراساس و اساس، شش هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی، ۱۳۶ تن آرماتوربندی، ۱۰ هزار و ۴۴۰ تن آسفالت گرم و ۴۸ هزار کیلوگرم تک کت و پریمکت بوده است.

وی با بیان اینکه ارتقاء و ایمن‌سازی راه‌ها از اهداف و برنامه‌های اصلی راه و شهرسازی است گفت: با افتتاح این پروژه دو بانده، ضمن حذف تصادفات رخ به رخ در این مسیر، یکی از محورهای مواصلاتی پرخطر استان، ایمن‌سازی و تقدیم مردم عزیز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *