حمایت دولت برای حرکت مترو در خط ۲ ضروری است

توان نگار| رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چهار رام قطار در چین آماده داریم که امیدواریم با حمایت دولت در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی و تأمین منابع مالی آن به صورت ۸۰ درصد از سوی دولت و ۲۰ درصد از سوی شهرداری وارد اصفهان شود.

محمد نورصالحی در دیدار استاندار اصفهان با اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی برای طرح موضوعات مهم که به پیشبرد امور در شهر کمک می‌کند، ضروری است.

وی با بیان اینکه پشتیبانی مدیریت استان به تسهیل امور شهر کمک می‌کند، افزود: این جلسات در راستای همکاری بیشتر مدیریت شهر و استان برنامه‌ریزی شده است، لذا در هر جلسه چند موضوع مربوط به شهر مطرح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با توجه به اهمیت خط دو متروی این کلان‌شهر و اولویت شورای اسلامی شهر مبنی بر راه‌اندازی این خط تا اواخر سال ۱۴۰۳، موضوع نخست این جلسه به خط دوم مترو اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون فعالیت‌های خوبی انجام شده، اما کارهای مهمی باقی مانده است که باید بستر آن با کمک استانداری فراهم شود.

نورصالحی با بیان اینکه بر اساس قرارداد مشارکتی با شرکت مپنا برای ساخت هفت کیلومتر خط دو مترو باید آورده داشته باشیم، گفت: برای تکمیل ایستگاه‌ها به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، این عدد غیر از قرارداد تجهیزات است، بنابراین باید با ظرفیت داخلی شهر آن را پیش ببریم.

وی ادامه داد: بر اساس این قرار داد در بخش تأمین تجهیزات خط دوم و برای عملیاتی شدن آن، شهرداری باید ۱۵ درصد پیش پرداخت کند، که برای تأمین آن و بهره‌مندی از صندوق ارزی نیازمند حمایت وزیر کشور و ریاست جمهوری هستیم، قرارداد با مپنا با این حجم که در حال حاضر شاهد آن هستیم را تاکنون در کشور نداشته‌ایم.

وی افزود: چهار رام قطار در چین آماده داریم که امیدواریم با حمایت دولت در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی و تأمین منابع مالی آن به صورت ۸۰ درصد از سوی دولت و ۲۰ درصد از سوی شهرداری وارد اصفهان شود، از این رام‌ها هم می‌توانیم از آنها در خط یک برای کاهش سرفاصله‌ها یا در خط دوم بهره‌مند شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شفاف‌سازی در استفاده از املاک و منابع شهرداری که به نام پروژه‌های مترو و رینگ حفاظتی به کمیسیون ماده ۵ می‌بریم، بسیار مهم است.