ایجاد بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی امسال برای مددجویان اصفهانی 

توان نگار – بهمن توکلی فرد| امسال با ارتقا کیفیت طرح های اشتغال و خودکفایی بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان فراهم خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با اعلام این خبر، اظهار داشت: رویکرد اصلی معاونت اشتغال و خودکفایی استان در سال جاری با تغییرات اساسی در الگوی ایجاد اشتغال، فراهم سازی بستر مناسب برای ۳۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی خواهد بود.

کریم زارع با اشاره به اعتبار ۳ هزار و ۵۲۱ میلیارد تومانی برنامه اشتغال در سال جدید، ادامه داد: ارائه خدمات اشتغال در این برنامه با اولویت به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و ۳۰درصد برای ۵ دهک پایین درآمدی جامعه در نظر گرفته شده است.

وی به کارآفرینی از مسیر زنجیره های تولید و طرح های دانش بنیان و مشاغل نوین تاکید کرد و افزود: با برنامه ریزی انجام شده تلاش خواهیم کرد به ۱۶ هزار و ۸۵۰ طرح اشتغال با استفاده از طرح های راهبری شغلی در زنجیره های دامپروری، کشاورزی، فرش، اشتغال حاصل از رویداد و طرح های نوآورانه و دانش بنیان دست یابیم.

زارع با بیان اینکه تسهیلات کارفرمایی به کارگاه های بزرگ و مطمئن تر از نظر پایداری شغل، اعطا خواهد شد، اذعان داشت: ۱۶ هزار و ۸۵۰ فرصت شغلی نیز از طریق مشاوره، هدایت شغلی و همچنین معرفی به مراکز کاریابی در استان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، با بیان اینکه برای پایداری مشاغل از طریق توسعه بازار فروش محصولات برنامه ریزی انجام شده، گفت: امسال با هماهنگی سایر دستگاه ها بازارچه های موقت و دائم برگزار و همچنین طرح های تولیدی با کیفیت به سکوهای فروش مجازی متصل خواهند شد.