بمناسبت ۲۵ خرداد روز جهانی اهدا کنندگان خون

  • کد خبر: 13832
  • /
  • 25 خرداد 1403 - ۱۸:۲۳
  • /
  • اجتماعی

توان نگار – اهداکنندگان خون، سرداران گمنام سلامت می‌ باشند زیرا سخاوت، نجات، همدلی و انسانیت را نه یک بار که برای همیشه و بی آنکه کسی آن‌ها را بشناسد، در برنامه زندگی خویش قرار داده‌اند و نگاهی به کارنامه هریک از آنان که پس از گذشت دهه‌ها، اکنون در آستانه بازنشستگی از اهدا قرار می‌گیرند، نشان دهنده نجات جان صدها انسان است.

کیان دهراب پور، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در پیامی با اعلام این مطلب گفت: در قرآن کریم نیز به این نکته اشاره شده است که هرکس جان انسانی را نجات دهد، گویی جان تمامی انسان‌ها را نجات داده است و از این منظر این عزیزان، فرشته‌های نجات زمینی در میان ما هستند که بی آنکه ادعایی داشته باشند برای سلامت همنوعان خود هر سه یا چهار ماه یک بار، خون اهدا می‌کنند و در واقع جان انسان ها را نجات می‌دهند. چنین انسان‌هایی مهمترین حلقه از زنجیره مسئولیت پذیری هستند که تا پای ایثار جسم خود به پاسداشت زندگی بر می‌خیزند و با اهدای خون، شکرانه سلامتی خود را پیوسته و پیوسته به درگاه حق نثار می‌کنند.

وی اعلام نمود: سال گذشته ( سال ۱۴۰۲) در استان اصفهان ۱۴۷۴۴۲ واحد خون اهدا شد که بیشترین میزان اهدای خون نسبت به جمعیت در طول تاریخ انتقال استان اصفهان می باشد(۲۷/۲۹ اهدای خون به ازای هر هزار نفر جمعیت)، تمامی درخواست‌های بیمارستانی استان تامین گردید، هیچ عمل جراحی در استان بخاطر نبود فرآورده خونی مختومه نشد و بیش از ۲۶۰۰ واحد برای رفع نیاز بیماران به استانهای دیگر ارسال گردید.

دهراب پور در این پیام ، ۲۵ خرداد ماه مصادف با ۱۴ ژوئن (روز جهانی اهدا کنندگان خون) را به تمامی اهداکنندگان عزیز خون تبریک گفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *