اجرای قانون حدنگاری 99/5 درصد از اراضی ملی استان اصفهان

توان نگار – بهمن توکلی فرد| بمناسبت هفته قوه قضاییه، حجت الاسلام اسداله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران گفت: اجرای ماموریت ها و رسالت و برنامه ذاتی قوه قضایی براساس قانون اساسی و سند تحول قضایی است یعنی ریل اصلی حرکت قوه قضاییه تعیین شده است و سند تحول نیز با تدبیر رئیس جمهور شهید خدمت آیت اله رئیسی تشکیل و ابلاغ گردیده است.

وی افزود: یکی از چالش‌های سال گذشته که همچنان در صدر نگرانی‌های قوه قضاییه و مردم است “اطاله دادرسی” است که در این زمینه اقدامات خوبی در سند تحول پیش بینی شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با همکاری دستگاه قضایی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تاکنون ۶۸ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه زاینده رود رفع تصرف شده است.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: برای ۹۹ و نیم درصد از اراضی ملی در استان قانون حد نگاری اجرا شده است که نیم درصد باقیمانده به دلیل شترک بودن اراضی با استان‌های همجوار است.

وی در خصوص پرونده‌های قدیمی و مسن در استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۱ متوجه شدیم که قدیمی ترین پرونده ما به سال ۷۳ برمی‌گردد البته پرونده چندین جلد و پیچیدگی‌های زیادی داشته و جنبه‌های مختلف پیدا کرده است.

جعفری آمار صلح و سازش در شعب شوراهای حل اختلاف استان را ۳۲ درصد اعلام نمود و افزود: میزان صلح سازش در مراجع قضایی استان با میانگین کشوری هشت درصد فاصله داریم.

وی در پایان گفت: دستگاه قضا خود مطالبه گر مسایل زیست محیطی استان اصفهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *