قلب خود را چگونه تقویت کنیم؟

تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب شما دارد. با انتخاب هوشمندانه مواد غذایی می توانید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار، منابع غنی از فیبر مانند غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و حبوبات را مصرف کنید. به جای چربی های حیوانی مانند کره، چربی های گیاهی مانند مغزها، روغن زیتون و… را انتخاب کنید.
بر روی مصرف بیشتر غذاهای گیاهی مانند سبزیجات و حبوبات و مصرف کمتر گوشت های حاوی چربی اشباع تمرکز کنید. میوه‌ها و سبزیجات نه تنها کالری کمی دارند و دارای فیبرغذایی و آنتی اکسیدان هستند، بلکه می‌توانند به کنترل فشار خون کمک کنند.
تاثیر مقدار و نوع چربی که می‌خورید در سلامت قلب متفاوت است. تحقیقات نشان داده است که چربی اشباع ممکن است اثرات منفی بر سلامت قلب داشته باشد. راهنمای رژیم غذایی برای آمریکایی‌ها (۲۰۲۵ -۲۰۲۰) توصیه می‌کند که مقدار چربی اشباع مصرفی خود را محدود کنید. غذاهایی مانند گوشت قرمز، کره و بستنی حاوی چربی اشباع هستند. نشان داده شده است که جایگزینی منابع حاوی چربی‌های اشباع با چربی‌های غیراشباع برای سلامت قلب و عروق مفید هستند. غذاهایی از جمله روغن زیتون، روغن کانولا، آووکادو، گردو و بادام حاوی چربی غیر اشباع هستند.
در طول هفته حداقل ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه (۱۵۰ دقیقه) ورزش هوازی با شدت متوسط داشته باشید و بهتر است در بیشتر روزهای هفته فعالیت مناسبی داشته باشید. این شامل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و… است.
خواب کافی، تکنیک های تمدد اعصاب و تقویت روابط خویشاوندی، عادت های سالمی هستند که می توانند از شما در برابر اثرات مضر استرس محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *