ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان شهید علیخانی ملک شهر

توان نگار – مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان بر ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان شهید علیخانی تأکید کرد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی‌اکبر رسالت با اعلام این خبر گفت: میدان شهید علیخانی به‌عنوان یکی از میدان‌های پرتردد و کلیدی بین مناطق 8 و ۱۲ است که به دلیل اینکه در کنار یکی از بزرگترین ایستگاه‌های مترو واقع شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با بیان اینکه تردد شهروندان از سمت خیابان‌های رباط دوم و سوم، بهارستان غربی و شرقی و خیابان گلخانه ترافیک زیادی در میدان شهید علیخانی ایجاد می‌کند، افزود: به دلیل شکل هندسی_ترافیکی گذشته میدان شهید علیخانی و قرارگیری ایستگاه قطار شهری، بررسی‌هایی در رابطه با ساخت زیرگذر انجام شد که به دلیل وجود تونل مترو، این اقدام امکان پذیر نبود.

او ادامه داد: بنابراین معاونت حمل‌ونقل و ترافیک پیشنهاد داد قسمتی از مسیر شمال تا جنوب میدان برای اتصال خیابان رباط دوم به خیابان رباط سوم به چهارراه تبدیل شود که عملیات عمرانی آن تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه با اصلاح هندسی میدان شهید علیخانی، وضعیت ترافیکی بهتر شده است، خاطرنشان کرد: هنوز قسمت‌هایی وجود دارد که باید به‌زودی آسفالت شود.

رسالت تأکید کرد: با توجه به شرایط ترافیکی، میدان شهید علیخانی برای اتصال خیابان‌های بهارستان شرقی و غربی نیازمند یک روگذر به‌صورت تقاطع غیرهمسطح است.

او با اشاره به تبدیل محل دوربرگردان مسدود شده در میدان شهید علیخانی به فضای سبز گفت: برای رفت و آمد شهروندان از وسط میدان شهید علیخانی نیز قرار است معبری به‌صورت تونل گل از پارک گل محمدی به مترو متصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *