جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان وارد فرهنگ و حافظه مردم اصفهان شده است

توان نگار – بهمن توکلی فرد| علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در نشست خبری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در سالن کتابخانه مرکزی با اصحاب رسانه گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان وارد فرهنگ و حافظه تاریخی مردم اصفهان و برگزاری آن از مطالبات اصلی مردم شده است.

وی افزود: این جشنواره گشایش افقی برای آینده است و امیدوارم کودکان و نوجوانان در تمامی کشور و حتی جهان بتوانند در این رویداد حضور داشته باشند.

شهردار اصفهان اظهار داشت: انتظار می‌رود جشنواره فقط به سالن‌های سینما محدود نشود و به‌همین دلیل امسال ۲۸۰ رویداد ویژه‌ در محله‌های شهر اجرا می‌شود.

قاسم زاده گفت: هزار نوجوان در فرآیند برگزاری جشنواره به عنوان داور و خبرنگار فعالیت دارند و هر روز از صبح تا ظهر میزبان حضور هزار دانش‌آموز در سالن‌های سینما خواهیم بود.

مجید زین‌العابدین، دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم در این نشست خبری گفت: ۵۵۹ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارسال شده که ۳۵۹ اثر از فیلمسازان داخلی و ۲۰۰ اثر از ۳۹ کشور خارجی است.

وی افزود: در بخش رقابتی ۶۲ فیلم به رقابت می‌پردازند که در بخش ملی ۱۴ فیلم بلند، ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و ۱۲ فیلم کوتاه پویانمایی و در بخش بین‌الملل ۱۳ فیلم بلند داستانی به رقابت می‌پردازند.

زین العابدین گفت: فیلم‌ها در ۲ پردیس سینمایی ساحل و چهارباغ برای داوران کودک و نوجوان اکران می‌شود و سینمای سوره روزانه در ۴ نوبت برای مهمانان جشنواره به اکران آثار می‌پردازد.

وی افزود : سینماهای مربوط به اکران‌های مردمی نیز در ایام‌ برگزاری جشنواره، روزانه ۲ نوبت به اکران آثار می‌پردازند.

دبیر جشنواره اظهار داشت: برای نخستین‌بار ۵ جایزه به این جشنواره اضافه شده است که جایزه ابونصر فارانی و جایزه صلح ازجمله آنهاست.

زین العابدین گفت: گرامیداشت هنرمندانی همچون منوچهر والی‌زاده و آرش میراحمدی نیز از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *