رشد فروش داخلی و بین المللی فولاد مبارکه

وان نگار – مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه با تغییر رویکرد در بازاریابی داخلی و بین‌المللی شاهد توسعه بازار و رشد فروش داخلی و صادرات بوده‌ایم، گفت: امروزه بنگاه‌های اقتصادی موفق بنگاه‌هایی هستند که بتوانند با آگاهی کامل از شرایط و نیاز بازارهای داخلی و جهانی علاوه‌بر رفع نیازهای کشور، بیشترین سوددهی را برای خود و ذی‌نفعان حاصل کنند.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: امروزه بنگاه‌های اقتصادی موفق بنگاه‌هایی هستند که بتوانند با آگاهی کامل از شرایط و نیاز بازارهای داخلی و جهانی و با بهترین عملکرد در حوزه‌های تولید، توسعه و تکنولوژی علاوه‌بر رفع نیازهای کشور، بیشترین سوددهی را برای خود و ذی‌نفعان حاصل کنند. در این میان نباید از تولید هدفمند و با صرفه اقتصادی بالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن غافل شد؛ راهبردی که در خطوط تولید فولاد مبارکه با ثبت سفارش مشتری آغاز می‌شود و به تحویل محصول مورد سفارش در زمان مقرر خاتمه می‌یابد.

مدیرعامل فولاد مبارکه، اظهار داشت: با استناد به اطلاعات انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ظرفیت تولید فولاد خام در کشور حدود ۴۸ میلیون تن است که در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد خام تولید شد و جایگاه ایران در رتبه دهم جهانی تثبیت شد.

وی تصریح کرد: این میزان تولید توسط فولادسازانی رقم خورده که مبادرت به تولید بلوم و بیلت و تختال می‌کنند. سهم تولیدکنندگان تختال یعنی فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان جنوب و فولاد خوزستان حدود ۱۱.۷ میلیون تن است و محصول تولیدی در بازار داخل به مصرف خطوط نورد گرم رسیده یا به بازارهای جهانی صادر گردیده است.

بنابر اظهارات مدیرعامل فولاد مبارکه، در صورتی‌که کف عرضه تکلیفی برای محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا رعایت شود، مازاد تختال موجود قابلیت صادرات دارد که این مهم به‌درستی رعایت شده و پس از تأمین نیاز داخل، برنامه صادراتی شرکت جهت تأمین نیازهای ارزی کشور انجام گرفته و به‌دلیل کیفیت قابل‌توجه این محصولات، مشتریان بین‌المللی فولاد مبارکه اقبال زیادی به خرید از فولاد مبارکه دارند. در این راستا با تغییر رویکرد در بازاریابی داخلی و بین‌المللی شاهد توسعه بازار و رشد فروش داخلی و صادرات بوده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *