اصفهان؛ کمترین کتابخانه های نهادی را در سطح کشور دارد

توان نگار – بهمن توکلی فرد| علی شاه نظری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی در جمع خبرنگاران که در سالن مجتمع مطبوعاتیبرگزار گردید گفت: شهر اصفهان با دو میلیون نفر کمترین تعداد و ضعیف‌ترین کتابخانه‌های نهادی را در سطح کشور دارد.

وی افزود: در زمان حاضر در استان ۲۱۳ کتابخانه نهادی و ۸۰ کتابخانه مشارکتی و در مجموع ۲۹۳ با کتابخوان با زیربنای بالغ بر ۱۳۳ هزار متر مربع زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی اصفهان وجود دارد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: منابع کتابخانه‌های عمومی استان دارای افزون بر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب است که در شش ماهه امسال یک میلیون و ۲۶۳ هزار نفر برای به امانت گرفتن کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه کرده‌اند.

شاه نظری در ادامه گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان شامل نهادی و مشارکتی حدود ۱۶۲ هزار نفر است.

وی گفت: تنها راه تقویت کتابخانه‌های نهادی اصفهان واگذاری کتابخانه‌های شهرداری این شهر به صورت متمرکز به نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

در ادامه این نشست خبری، امیر هلاکویی، معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان نیز بیشترین کتاب های به امانت گرفته شده در شش ماهه امسال را در زمینه علوم کاربردی روانشناسی رمان دین و ادبیات عنوان کرد.

وی افزود: در ۵ سال گذشته ۷۰ باب کتابخانه با کمک خیران در سطح استان از جمله در ۲۰ شهر فاقد کتابخانه احداث شده است و بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی یک هزار و ۵۰۰ برنامه دراستان اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *