آغاز صدور الکترونیک شناسنامه فنی ساختمان در شهرداری اصفهان

توان نگار| مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: صدور شناسنامه فنی ساختمان هم‌زمان با صدور الکترونیک پروانه‌های ساختمانی برای نخستین‌بار در شهرداری این کلان شهر اجرا شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدجواد نیکبخت با بیان اینکه دریافت شناسنامه فنی ساختمان به ارتقای سطح کیفی عملیات ساخت‌وساز منجر شده و تضمینی برای حقوق خریداران است، اظهار کرد: شناسنامه فنی ساختمان به‌عنوان سندی که تمام فرایندهای ساخت‌وساز شامل اطلاعات مربوط به معماری، سازه و تأسیسات در آن درج می‌شود، نه‌تنها می‌تواند موجب جلوگیری از سلب مسئولیت عوامل دخیل در ساخت‌وساز شود، بلکه می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت و نوع ساخت باشد.

او افزود: طبق ماده ۲۲ قانون و بند «د» ماده «۱» آئین‌نامه اجرایی دستورالعمل صدور شناسنامه فنی ساختمان سال ۱۳۹۵، شهرداری‌ها مکلف هستند هنگام صدور پروانه ساختمانی برای هر واحد، شناسنامه فنی مستقل بنا به درخواست مالک با ذکر مشخصات کامل و پیوست‌ها با شماره مسلسل، صادر و به متقاضی تسلیم کنند.

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: اجرای کامل و دقیق این قانون به مردم و خریداران نهایی کمک می‌کند به کیفیت ساخت یک ساختمان پی ببرند و از جزئیات نقشه‌ها به‌ویژه تأسیسات مکانیکی و برقی خبردار شوند.

او تصریح کرد: در این راستا معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از آبان سال جاری نسبت به طراحی و عملیاتی کردن صدور شناسنامه فنی پیوست به آئین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش همراه با پروانه مصوب سال ۱۳۹۳ اقدام کرد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: شناسنامه فنی که مشخصات ملک، تعداد طبقات و واحدها، مشخصات کلی معماری، سازه، تأسیسات و نقشه محل جانمایی واحد مد نظر به همراه توضیحاتی که در فرم‌های بارگذاری شده در سامانه توسعه هوشمند شهری (اصنو) به نشانی اصفهان من MY.ISFAHAN.ir قابل دسترسی است، پس از صدور به تأیید معاون شهرسازی و معماری منطقه، مالک و مهندس ناظر می‌رسد و در نهایت افراد می‌توانند شناسه فنی ساختمان خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *