اصفهان، رتبه نخست کشور در تولید شیر خام

اصفهان – بهمن توکلی فرد| حسن جعفری، مدیر اتحادیه دامداران اصفهان در نشست خبری پویش هر روز یک لیوان شیر در که در مجتمع مطبوعاتی برگزار شد، گفت: تولید شیر در استان اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. اصفهان رُتبه نخست کشور را در تولید شیر خام دارد و تولید شیر خام در این خطه معادل ۱۷ استان کشور است. بخشی از شیر تولیدی اصفهان به ۱۰ استان کشور از جمله تهران، مازندران، مرکزی، قم، خوزستان، فارس، البرز، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تورم موجود در جامعه قیمت شیر را تحت‌تاثیر قرار داده است، افزود: قیمت شیر خام تابع مقررات تنظیم بازار دولت است و از ابتدای سال هر کیلوگرم شیر خام بر مبنای چربی ۳.۲ دهم ۱۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. درخواست بررسی مجدد هزینه‌های تولید را از دولت داریم، زیرا قیمت تمام شده حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده، اما سیاست دولت دائر بر جلوگیری از وارد شدن فشار به مصرف کننده است.

مدیر اتحادیه دامداران اصفهان با اشاره به وجود خشکسالی و افزایش تولید شیر در این استان اضافه کرد: تامین علوفه دامداری‌های اصفهان از طریق استان‌های غربی کشور از جمله خوزستان و فارس انجام می‌شود.

وی در خاتمه گفت: روزانه حدود ۶ هزار تُن شیر خام و ۷۲ هزار تُن گوشت قرمز در اصفهان تولید می‌شود و سهم این استان در تولید محصولات دامی کشور حدود ۳۰ درصد است. گاوداری‌های صنعتی و دانش آن توانسته است، میزان تولید شیر را در استان اصفهان افزایش دهد و موجب ارتقای کیفیت شیرهای تولید شده در استان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *