مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان: ارائه تسهیلات ویژه برای احیای بافت فرسوده

توان نگار – مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان از ارائه تسهیلات ویژه برای احیای بافت فرسوده در این منطقه خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی باقری با اعلام این خبر گفت: به‌تازگی همایش بازآفرینی در شهر اصفهان با همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و سازمان نوسازی و بهسازی برگزار و از ۱۵ جلد سند بازآفرینی شهری رونمایی شد که از این میان، دو سند مربوط به منطقه ۸ است.

او با بیان اینکه این دو سند شامل محلات کوجان و مارچین است، افزود: برای این دو محله که جزو طرح محله‌محوری قرار دارند، تمام اطلاعاتی که به‌عنوان سند بازآفرینی تعریف و پیشنهاد شده است می تواند به طراحی و برنامه‌ریزی منطقه کمک کند. بنابراین این فرآیند توسط یک تیم کارشناسی با نظر مردم انجام شد و علاوه بر آن، پیشنهادات دسته‌بندی شده و به‌عنوان منبعی برای تصمیم‌سازی قرار گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اعلام اینکه در سال جاری در منطقه 8 بالغ بر ۵۰ پروانه در بافت فرسوده صادر شده است، اظهار کرد: طبق برنامه باید هر سال ۱۰ درصد از بافت فرسوده احیا شود که البته با این هدف فاصله زیادی داریم.

او با تاکید بر اینکه به این منظور تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات دولت و شهرداری در راستای احیای بافت فرسوده، تخصیص وام‌های کم‌بهره به مالکان برای ساخت و نوسازی و بازسازی منازل است و شهروندان می توانند از ۵۰ درصد تخفیف بافت فرسوده استفاده ‌کنند.

او ادامه داد: برای سنددار کردن پلاک‌ها در بافت فرسوده محدودیت و شرایطی که برای املاک معمولی وجود دارد حذف شده و تسهیلاتی برای دریافت راحت‌تر اسناد رسمی از ادارات ثبت پیش‌بینی شده است.

به گفته باقری، طبق گزارش‌ها در بودجه ۱۴۰۳ کشور تسهیلات ویژه‌ای برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است که به احیا و باززنده‌سازی این محلات کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *