دانش بنیان ها؛ به کمک فضای سبز شهرداری اصفهان آمدند

توان نگار – سمیره شهبان| جمعی از خبرنگاران رسانه های اصفهان در تور یکروزه از مراکز پرورش گل و گیاه سازمان فضای سبز شهرداری اصفهان دیدن نمودند.

در روزهای اولیه آخرین ماه زمستان ابتدا از مرکز تحقیقات شماره ۲ که بالغ بر ۱۴ هزار متر گلخانه مسقف دارد بازدید نمودیم.

مجید عرفان منش، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این گلخانه یکی از بهترین مراکز تهیه گل کشور است که تولید گل‌های نسل اول فصلی را به عهده دارد.

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان زمینه همکاری گسترده با سازمان فضایی سبز شهرداری اصفهان دارند و توانسته‌اند به وسیله کشت سلولی بدون نیاز به تخم گلها نسل اول را تولید کنند که این امکان را ایجاد می‌کنند تا از خروج سالانه ۲۰۰ میلیون یورو ارز جلوگیری نماید و کشور را بی‌نیاز از خرید بذر در آینده نماید.

عرفان منش اظهار داشت: سازمان فضای سبز شهرداری اصفهان همواره تلاش دارند از گیاهان مقاوم به کم آبی و شوری خاک استفاده نمایند، در این راستا با تلاش محققین در این عرصه این سازمان اقدام به کاشت گونه بومی چمن نموده که هم سبزی محیط برای شهروندان تامین شود هم سازگار با شرایط کم آبی منطقه باشد.

مدیر عامل سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری اصفهان گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و مدیریت آب دستاوردهای مهمی است که سازمان فضایی سبز شهرداری اصفهان به آن دست یافته و افق روشنی را در تولید گل و گیاه برای نه تنها استان اصفهان بلکه کشور رقم می‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *