تصادفات 7 درصد تولید ناخالص ملی راصرف می کنند

رئیس پلیس راه فراجا با بیان اینکه جرایم رانندگی بازدارنده نبوده و اثر گذاری لازم را برای جلوگیری از تخلفات رانندگان ندارند گفت: طرح افزایش جرایم رانندگی به هیئت دولت ارائه شده و مقدمات اجرایی آن به زودی فراهم می شود.

توان نگار_ سردار” حسن مؤمنی” در حاشیه شورای راهبری تصادفات استانداری اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: در سال 85 نزدیک به 28 هزار جان باخته ناشی از حوادث رانندگی داشتیم که این آمار در سال 95 با توجه به رشد فزاینده خودرو، موتورسیکلت و افزایش تعداد رانندگان و راکبان موتورسیکلت به عدد 16 هزار کشته در سال رسید در حالی که اگر تعداد کشته های تصادفات با همان روند سال 85 ادامه پیدا می کرد الان به بیش از 89 هزار کشته در سال می رسیدیم.

وی افزود: سال گذشته در مجموع 20 هزار نفر از هموطنانمان را در اثر تصادفات از دست دادیم که امارها نشان می دهد میزان کشته های حوادث رانندگی سیر صعودی دارد و باید جلوی روند صعودی جانباختگان ناشی از تصادفات را بگیریم.

رئیس پلس راه فراجا با بیان اینکه 54 درصد کشته های تصادفات کشوررا نسل جوان و نیروهای فعال جامعه تشکیل می دهند گفت: این درحالی است که ما از یک طرف طرح جوانی جمعیت را مطرح می کنیم و از یک طرف بسیاری از افراد جوان را در تصادفات ازدست می دهیم.

سردار مؤمنی اظهار داشت: براساس برآورد های صورت گرفته حدود 7 درصد تولید ناخالص ملی ما صرف تصادفات می شود که با وجود شرایط نامساعد اقتصادی کشور آمار بسیار سنگینی است و کشور را دچار زیان فراوان می کند.

رئیس پلیس راه فراجا 82 درصد تصادفات کشور را 4 عامل سرعت، سبقت، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: تمام این عوامل دست خود رانندگان است که اگر مراعات کنند می توانیم جلوی بخش مهمی از این عوامل را بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اقدامات پلیس راه و راهور برای جلوگیری از بروز تخلفات رانندگی برخورد های سلبی با رانندگان متخلف است گفت: با این وجود باید اعتراف کرد که جرایم رانندگی بازدارنده نبوده و اثر گذاری لازم را ندارند بنابراین طرح افزایش جرایم رانندگی که قانونی هم هست را در دولت مطرح کردیم و مقدمات تصویب آن فراهم شده که امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود.

این مقام ارشد انتظامی به حوادث رانندگی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در 5 سال گذشته در راه های برونشهری این استان بیش از 3 هزار و 400 نفر از هموطنانمان براثر تصادفات فوت شدند که عدد قابل توجه و نگران کننده ای است و امیدواریم با همکاری دستگاه قضایی و سایر دستگاه های مرتبط در زمینه کاهش جان باختگان حوادث رانندگی در راه های برونشهری استان نتیجه مطلوب را کسب کنیم.

مؤمنی با بیان اینکه میانگین تصادفات کامیون ها در کشور 5 درصد است اما این رقم در جاده های استان به 15 درصد رسیده گفت: در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شد تا در این حوزه پیشگیری شود.

رئیس پلیس راه فراجا به آمار واژگونی خودرو در استان اشاره کرد و گفت: متوسط واژگونی خودرو در کشور 24 درصد است اما در استان اصفهان این رقم به 37 درصد رسیده و در این حوزه هم 13 درصد از متوسط کشوری بیشتر است که باید در این خصوص تصمیمات لازم در شورای راهبری استانداری اصفهان اتخاذ شد که امیدواریم نتیجه مطلوب را در آینده شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *