برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت 19 تا25 اسفند در اصفهان

  • کد خبر: 13131
  • /
  • 16 اسفند 1402 - ۰۰:۰۴
  • /
  • اجتماعی

توان نگار – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری برگزارشد اظهار کرد: مساجد اصفهان تصویری از بهشت هستند و شخص هنرمند با شناخت، کشف و شهود و انس با قرآن و مفاهیم معنوی توانسته چنین بنای عظیمی بسازد. اگر هر کس در زندگی خود همین فهم را از قرآن داشته باشد، در همه عرصه‌های زندگی‌اش و نیز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه اثر بسیار زیادی خواهد داشت. هر چه در جهان خلقت وجود دارد، در کتاب آسمانی قرآن نیز موجود است.

مهدی سیدین نیا گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان حمایت مالی نمایشگاه و تقسیم‌بندی وظایف کمیته‌ها، به‌خصوص نگاه ویژه به حوزه کودک و نوجوان، رویدادهای جنبی، بازی‌ها و محافل قرآنی، مسابقات قرآنی و… را به عهده دارد. اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در حوزه برپایی کرسی‌های تلاوت و محافل قرآنی فعالیت می‌کند. مدیریت بخش هنری نمایشگاه با حوزه هنری است. دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز بخش علم و فناوری مشتمل بر معرفی مؤسسات نوآور و خلاق و گروه‌های دانش‌بنیان را مدیریت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: مؤسسه نهج‌البلاغه استان مدیریت بخش نهج‌البلاغه را بر عهده دارد، کتابی که بعد از قرآن راه زندگی را به ما می‌آموزد. در حوزه ترجمه‌ها و تفاسیر نهج‌البلاغه، نرم‌افزارها و ابزارهای آموزشی و… از خدمات این مؤسسه بهره می‌بریم. جامعه‌المصطفی نیز با معرفی فعالان قرآنی خارج از کشور در این نمایشگاه‌ حضور خواهد داشت.

به گفته وی، آستان قدس رضوی بخشی از مدیریت نمایشگاه را به عهده دارد. اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن‌‌ و عترت استان با همکاری جامعه‌القرآن مدیریت بخش حفظ را در دستورکار دارند، به‌ویژه مؤسسات فعال در حوزه قرآن‌‌ و عترت در برگزاری مسابقات قرآنی و فعالیت‌های مشابه کمک می‌کنند؛ این گروه بخش استعدادیابی هم دارند که در آینده به دیگر فعالیت‌هایشان اضافه خواهد شد. مرکز مدیریت حوزه عملیه استان اصفهان نیز مسئولیت مشاوره و پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی را در نمایشگاه به عهده گرفته‌ است.

لازم به ذکر است به جهت سهولت مردم امسال نمایشگاه قرآن و عترت در پل شهرستان محل سابق نمایشگاه ها از 19 تا 25 اسفند از ساعت 15 تا 22 دایر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *