ضرورت حمایت از سیب زمینی کاران و صنایع تبدیلی استان اصفهان

  • کد خبر: 13219
  • /
  • 27 اسفند 1402 - ۰۰:۱۱
  • /
  • اجتماعی

توان نگار_  با حضور هایک عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، معاون توسعه بازرگانی، مدیر تعاون روستایی استان و مدیران زراعت و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و جمعی از تولیدکنندگان سیب زمینی، صنف کشاورزی و صنایع تبدیلی بزرگ استان و کشور نشست بررسی خرید سیب زمینی مازاد در سالن شهید دادخواه برگزار شد.

در این نشست هایک عضو هیئت مدیره تعاون روستایی کشور گفت: وظیفه ذاتی سازمان تعاون روستایی کشورسازمان مرکزی و جهاد کشاورزی استان‌ حمایت از سیب زمینی کاران و توجه به صنایع تبدیلی و همچنین ایجاد شرایط تسهیل صادرات سیب زمینی است.

در ادامه، مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در شرایط فعلی استان که بدلیل افزایش دما در نگهداری این محصول نیاز به برنامه ریزی فوری برای جذب آن است و در این خصوص پیگیری های لازم انجام شده و بزودی منتطر نتایج آن در توسعه صنایع تبدیلی و صادرات و افزایش یارانه خرید سیب زمینی صادراتی هستیم.

در این نشست بصورت کارشناسی در خصوص موضوع تولید سیب زمینی و راه‌های به بازار رسانی آن و مصرف در صنایع تبدیلی پیشنهادات مطرح شد.

همچنین در این آیین ، نظام صنفی کشاورزی و انجمن ملی سیب زمینی کاران، درخواست افزایش یارانه خرید سیب زمینی صادراتی از ۱۳۰۰ تومان به مبالغ با صرفه‌تر و همچنین درخواست تسهیلات و اعتبارات ویژه برای احداث کارخانجات صنایع تبدیلی از قبیل پوره و فرنچ فریز را مطرح شد که بعد تصویب عملیاتی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *