طرح مدرس آموزش خانواده، شتابزده نباشد!؟

توان نگار_ بهمن توکلی فرد_ پژوهشگر روابط عمومی و رسانه| وزارت آموزش و پرورش در راستای شناسایی نیروی انسانی متخصص برای آموزش و توانمند سازی اولیای دانش آموزان از بین فرهنگیان شاغل و بازنشسته واجد شرایط و اساتید دانشگاه از طریق آزمون کتبی و مصاحبه، می خواهد مدرس آموزش خانواده جذب کند.

متقاضیان تحت عنوان ” مدرس آموزش خانواده ” با احراز شرایط خاص، تدریس یک یا تعدادی از موضوعات تخصصی خانواده در جهت آموزش والدین دانش آموزان را بر عهده می گیرند.

طرح بسیار خوبی است، ولی چرا از دانشو تجربه مشاوران خانواده استفاده نمی شود که هم اثربخش وهم منتج به نتیجه شود.

در این زمینه یک کارشناس ارشد مشاوره خانواده می گوید: تجربه، علم و پژوهش های بی شمار در سرتاسر دنیا گواه این است که آموزش و تربیت در پیشرفت و سعادت خانواده ها نقش حیاتی دارد.

زهرا شایانفر افزود: از طرفی آموزش خانواده ها، به موازات آموزش دانش آموزان تاثیرات شگرفی در پیشرفت اخلاقی، رفتاری و حتی درسی دانش آموزان دارد.

وی گفت: قطعا وقتی این آموزش ها علمی، اصولی و به روز باشد تاثیر پذیرتر است در غیر این صورت سیستم آموزشی احتمال بازگشت به عقب دارد.

شایانفر اظهار داشت: بر همگان پوشیده نیست که، تجربه و مهارت نیروهای بازنشسته و شاغل آموزش وپرورش در جهت اعتلای جامعه روشنگر راه است، اما مشورت گرفتن از افرادی که به صورت تخصصی در امر آموزش خانواده و سیستم های خانوادگی و سلامت روان تحصیل کرده اند، باعث تلفیق علم و تجربه خواهد بود و اثربخشی این فعالیت را بالا می برد.

عضو هئیت مدیره انجمن مهرآنا گفت: دانش آموزان همراه با شرایط جامعه و جهان هر روز رو به جلو و نو شدن هستند، لذا استفاده از روش های قدیمی و کهنه، در آموزش پاسخگوی نسل جدید نیست.

در این راستا انجمن همراهان مهرآنا که با هدف کمک به ایجاد هر چه بهتر عدالت آموزشی، سلامت روان وحقوق کودکان تاسیس گردیده است و به کودکان و نوجوانان آسیب دیده یا در معرض آسیب، از تحصیل جا مانده، درشرایط دشوار رشدکرده، ویا آنهایی که در مناطق کمتر برخوردار به سر می برند، توسط تیم متخصص خود، که شامل مشاوران،مددکاران آموزگاران وروانشناسان ارائه خدمات می دهد. بر این اساس، انجمن همراهان مهرانا آماده همکاری در جهت آموزش نیروهای کارآمد آموزشی و تربیتی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *