رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهراصفهان:مناسب سازی از در منزل تا در منزل انجام خواهد شد

کوروش محمدی: مناسب سازی تنها با مشارکت تمامی اقشار معلولین انجام خواهد شد و اگر این مهم تحقق یابد ما وظیفه مان را در قبال معلولین انجام داده ایم.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبری معلولین توان نگار در جلسه پیش از ظهر کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان که جمعی از نمایندگان معلولین و مشاورین معلولین مدیر کل بهزیستی اصفهان و مسئولین ذیربط حضور داشتند،درخصوص اقدامات امور مناسب سازی و شهر سازی گفتگو شد.
علیرضا ابراهیمیان مشاور و دبیر مناسب سازی شهرداری شهر اصفهان ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام گرفته گفت: هرچند با ایده آل خود فاصله داریم اما خوشحالیم که اتفاقات بزرگی در سطح شهر اصفهان افتاده که منتج به دسترس پذیر شدن معابر وفضای شهری شده است به نحوی که نه تنها معلولین بلکه تمامی شهروندانی که به هر نحو توان خواه باشند همچون سالمندان، زنان با کلاسکه کودک یا باردار و … بتوانند از آن استفاده مطلوب نمایند.
مهندس ابراهمیان ادامه داد: مشارکت تشکلهای مختلف معلولین به صورت مستقل نقش به سزایی در پیشبرد روند شناسایی و ارائه راهکار برای حل مشکلات داشته است.
وی ضمن اشاره به اینکه هم سطح کردن کوچه و معابر از جمله طرحهایی است که هزینه های بسیار را بر شهرسازی وارد کرده است، گفت: این طرح با تمامی مشکلات خود در جلب رضایت مردم اثر بخش بوده است.
علی فارسیمدان مدیر عامل انجمن روشن بین اصفهان به عنوان نماینده نابینایان تشکلهای شهر اصفهان ضمن تأکید بر اهمیت مناسب سازی گفت: از جمله حوزه هایی که مناسب سازی در آن مورد غفلت قرار گرفته شده گردشگری و حوزه های تفریحی است. نباید از خاطر ببریم که معلولین نیز همچون دیگر اقشار جامعه خواهان استفاده از اماکن تفریحی و گردشگری هستند. هرچند این حوزه برای مسافران معلول نیز دارای اهمیت است.
مدیر عامل انجمن روشن بین اصفهان ادامه داد: با بررسیهای انجام گرفته توسط تشکلهای فعال در حوزه معلولین طرح های مشخص در حوزه مناسب سازی گردشگری تدوین و به مراجع ذیصلاح ارائه شده است که امیدواریم به زودی مورد بررسی و در دست اقدام قرار گیرد.
در ادامه مشاورین مدیر کل بهزیستی استان اصفهان از حوزه های مختلف معلولین به ارائه نظرات خود پرداخته و خواهان ایجاد بستری مناسب برای مشارکت مستقلانه تشکلهای مختلف معلولین و انجام مباحثات کارشناسی شده در حوزه مناسب سازی شدند.
در پایان جلسه دکتر کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان از طرح های نوین در حوزه مناسب سازی شهر اصفهان صحبت به میان آورده و گفت: طرح مناسب سازی از در منزل تا در منزل با استفاده از ونهای مناسب سازی شده برای معلولین شدید و خیلی شدید تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد. به منظور اجرایی شدن هرچه زودتر و بهتر این طرح ده میلیارد اختصاص داده شده است.
رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان یادآور شد: مناسب سازی فرهنگی و تغییر باورهای نادرست در خصوص معلولین از جمله ارکان مناسب سازی است که می بایست مورد بررسی و اقدام قرار گیرد. طراحی کلیپ های مختلف و ارائه آموزش های لازم در این حوزه امری مشخص و قابل توجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *