از هر ۸ نفر زن در دنیا یک نفر به سرطان سینه مبتلا است

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار، به‌مناسبت هفته سلامت بانوان، مسئولان نظام پزشکی استان اصفهان در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این سازمان به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفتند.

دکتر پوریا عادلی دبیر انجمن سرطان کشور، در ارتباط با سرطان سینه گفت: در تعریف سرطان این گونه آمده است که رشد افسار گسیخته سلول ها را سرطان می گویند. در دنیا از هر ۸ نفر زن یک زن به سرطان سینه مبتلا می‌شود که این خود نیاز به غربالگری در بانوان را زیاد و با اهمیت می کند.

دکتر فرشته دانشمند، عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: ۴۹ درصد جمعیت ایران بانوان جامعه هستند که باید ارتقاء سلامت آنان را افزایش دهیم. در راستای تأمین سلامت روان باید در بانوان استرس کم شود و شیوه زندگی سالم و تغذیه سالم را به بانوان جامعه آموزش داد.

وی همجنین در ارتباط با مادران باردار، که در معرض خطر بیماری کووید ۱۹ هستند، گفت: با زدن واکسن، مادران باردار می توانند به صورت چشمگیری از مبتلا شدن به بیماری کووید جلوگیری کنند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان تاکید کرد که برای مادران باردار سامانه های وزارت بهداشت به صورت ۲۴ ساعته آماده راهنمایی هستند.

دکتر محسن مصلحی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی استان اصفهان هم در این نشست خبری با بیان اینکه بررسی شیوع بیماری هایی مثل سرطان بدون پرداختن به ریشه ها و عوامل آن فایده‌ای ندارد، گفت: سلامت بانوان سلامت جامعه را تضمین می کند، اما سلامت شامل سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی است که هرکدام زیرشاخه هایی دارد که باید در کنار شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه سنجیده شود.

بهمن توکلی فرد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *