رونق آثار در ششمین جشنواره رسانه‌ای معلولان

توان نگار_ نشست خبری آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان در مجتمع مطبوعاتی اصفهان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان ضمن ابراز همدردی با مردم غزه، با اشاره‌ به اهداف برگزاری این جشنواره؛ ادامه این روند را منوط به همراهی بیشتر از جانب اصحاب رسانه و ارگان‌های مرتبط با این حوزه دانست.

منصور گلناری ادامه داد: تاکنون حمایت‌هایی از جانب ارگان‌هایی مانند بهزیستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت زیرساخت ذوب آهن، فولاد مبارکه، شهرداری و… شده است اما انتظار می‌رود دیگر نهادها نیز پا به میدان نهاده تا این حمایت‌ها بیشتر و درخور این فعالیت فرهنگی باشد.

وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قولی مبنی بر اینکه این جشنواره وارد تقویم فعالیت‌های فرهنگی شود، داده است که امید است به آن جامه عمل پوشانده شود.

دبیر ششمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان ادامه داد: این فعالیت یک رویداد ملی است و باید حمایت شایسته‌تری از آن شود.

گلناری در ادامه به رونمایی از سه کتاب که توسط معلولان نوشته شده است، اشاره کرد و از برگزاری چند کارگاه آموزشی در قالب‌هایی چون عکس و داستان کوتاه پس از برگزاری اختتامیه خبر داد.

در ادامه این جلسه حامد ایزدی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، ضمن تشکر از حضور خبرنگاران، اطلاعاتی در رابطه با جشنواره ارائه داد.

وی گفت: شروع به کار دبیرخانه از ابتدای سال جاری بوده و فراخوان این جشنواره از نیمه دوم خرداد به طور رسمی منتشر شد و پس از تمدید فراخوان تا ۳۰ مرداد سال جاری مهلت ارسال آثار بوده است.

ایزدی گفت: از ابتدای شروع فعالیت دبیرخانه ششمین جشنواره ملی رسانه ‌ی معلولان تا کنون، حدود ۲۰ جلسه با عوامل اجرایی و ۸ جلسه با مسئولان ارگان‌هایی چون بهزیستی، بسیج رسانه، روابط عمومی شهرداری و… برگزار شده است.

وی افزود: جشنواره از ۲۷استان شرکت کننده داشته و در ۱۳بخش آثار داوری شده است.

ایزدی خاطرنشان کرد: آثار دریافتی در ۱۵ بخش طنز مکتوب، تیتر، اینفوگرافیک، داستان کوتاه، دلنوشته، عکس، فن بیان، کلیپ، کاریکاتور، گزارش مکتوب، مصاحبه مکتوب، مقاله و یادداشت، مصاحبه صوتی و تصویری، گزارش صوتی و تصویری و شعر بوده است که دو بخش شعر و مصاحبه صوتی و تصویری به دلیل به حد نصاب نرسیدن آثار، داوری نشد

.

در ادامه مدیر روابط عمومی ششمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان در رابطه با تعداد شرکت کنندگان گفت: امسال ۲۲۰ شرکت کننده داشته‌ایم که ۱۱۷ نفر از این شرکت کننده‌ها افراد دارای معلولیت بوده‌اند.

ساجده رضوی‌زاده افزود: ۷۴ معلول جسمی حرکتی، ۱۴ ناشنوا، ۱۷ نابینا، ۱۴ معلول ذهنی، ۲ معلول اعصاب و روان و ۱ فرد دارای معلولیت گفتاری از جمله شرکت کنندگان دارای معلولیت بودند و از این تعداد ۵ نفر مشترکاً دارای دو معلولیت بوده‌اند.

وی ادامه داد: امسال ۵۸ برگزیده داشته‌ایم که از این تعداد ۳۲ نفر دارای معلولیت بوده‌اند.

رضوی زاده گفت: از این تعداد برگزیده ۳۶ نفر خانم و ۲۲ نفر آقا بودند.

وی گفت: امسال تعداد آثار و شرکت کننده ها نسبت به سال گذشته رشد و رونق بیشتری داشته است.

به گزارش توان‌نگار، در پایان این نشست از تندیس ششمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان، رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *