آغاز ذخیره‌سازی سیب درختی سمیرم برای ایام نوروز

توان نگار_ مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: پس از تعیین مقدار میوه سیب درختی و پرتقال مورد نیاز طرح تنظیم بازار ایام نوروز، اقدام به تامین سیب درختی بدون واسطه از باغداران پادنای شهرستان سمیرم در محل باغ تولیدکنندگان می‌شود.

محسن حاج عابدی اظهار داشت: پس از تعیین مقدار میوه سیب درختی و پرتقال مورد نیاز طرح تنظیم بازار ایام نوروز توسط کمیته راهبری استان اصفهان، در دومین جلسه این کمیته، مباشر طرح، اقدام به تامین سیب درختی بدون واسطه از باغداران پادنای شهرستان سمیرم در محل باغ تولیدکنندگان کرد.

حاج عابدی افزود: تاکنون مقدار ۱۵۰ تن از مقدار تعیین شده تامین و در سردخانه طرف قرارداد ذخیره‌سازی و برای نگهداری تحویل سردخانه دار شده است.

وی بیان کرد: سیب درختی منطقه پادنا شهرستان سمیرم یکی از باکیفیت‌ترین سیب‌های تولیدی کشور است که همه ساله مقدار زیادی از آن به بازارهای خارجی به ویژه کشورهای امارات، هندوستان و کشورهای آسیای شرقی صادر می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان افزود: اگرچه قیمت این محصول در استان نسبت به انواع مشابه آن که دراستان‌های دیگر تولید می‌شود، گران‌تر است، با این وجود با استقبال بسیار خوبی از طرف مردم روبرو می‌شود.

حاج عابدی گفت: طرح توافقی تامین، نگهداری و توزیع میوه مورد نیاز تنظیم بازار شب عید پس از عملکرد مطلوب و رضایت بخش تشکل‌های تعاونی در اسفندماه سال گذشته  برای دومین سال است که توسط سازمان تعاون روستایی اجرا می‌شود و امسال به دلیل مصادف شدن نوروز با ماه مبارک رمضان، درکنار سیب درختی و پرتقال، خرمای مورد نیاز مردم نیز به صورت  مستقیم درمراکز عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *