ترویج مشاغل خانگی، با نمایشگاه بهاره محمد آباد جرقویه

  • کد خبر: 13446
  • /
  • 7 اردیبهشت 1403 - ۲۰:۰۲
  • /
  • اجتماعی

توان نگار_ بهمن توکلی فرد| سومین نمایشگاه بهاره مشاغل خانگی، صنایع دستی، گردشگری و سوغات استان ها در ارگ تاریخی محمد آباد جرقویه اصفهان با حضور مدیران شهری و شهرستانی برگزار شد.

محمد اسماعیل زاده شهردار محمد آباد در جمع خبرنگاران گفت: سومین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی که افتتاح شد، در 10 روز با 30 غرفه برای بومی ها و حامی مشاغل خانگی و 40 غرفه برای استان هایی مانند آذربایجان شرقی، کرمان، یزد، کرمانشاه و.. در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بهاره از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است و امیدواریم این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز تداوم یابد، افزود: هرچقدر بتوانیم زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت را ارتقاء دهیم، می‌توانیم محمدآباد را به خطه‌ گردشگری و مسافرپذیر تبدیل کنیم.

اسماعیل زاده با بیان اینکه اولویت شهرداری به پایان رساندن پروژه‌های نیمه کاره شهر از جمله پارک کوهستان است، افزود: خرید و نصب دستگاه آب شیرین کن برای آبیاری فضای سبز از جمله اقدامات اصلی شهرداری محمد آباد است، زیرا با حفر چاه 300 متری به آب شور رسیدیم و با توجه به ریسک تأسیس چاه جدید شهر را مجهز به دستگاه آب شیرین کن کردیم.

شهردار محمد آباد جرقویه افزود: تملک و زیرسازی میدان شهر به سمت شهرضا به مساحت 7 هزار متر مربع، آزادسازی پنج واحد تجاری و هشت واحد مسکونی به مساحت 1200 متر برای احداث خیابان شهید فقیهی، تأسیس پارک محله‌ای در بافت فرسوده و جدید به مساحت هزار متر و ساماندهی میدان جدید شهر از سمت سه راهی محمد آباد از دیگر اقدامات مدیریت شهری در دو سال اخیر بوده است.

اسماعیل زاده با بیان اینکه امید است تا پایان دوره شهرداری، 12 پروژه نیمه کاره به پایان برسد به بودجه شهرداری اشاره کرد و افزود: بودجه سال 1402 شهر محمد آباد 160 میلیاردریال بود که با اصلاح بودجه 22 میلیارد محقق شد و بودجه 1403 محمد آباد 260 میلیارد ریال است.

در ادامه برگزاری این آئین محسن ریاحی فرماندار شهرستان جرقویه گفت: رویه ای که در شورای اسلامی شهر و شهرداری محمد آباد با محوریت معرفی پتانسیل‌های گردشگری و میراث فرهنگی این شهر در حال انجام است، قابل تقدیر است و امیدواریم این مسیر به رونق و توسعه هرچه بیشتر شهر محمد آباد منجر شود.

در ادامه آئین افتتاحیه این نمایشگاه، صدیقه میرحاج عضو شورای اسلامی شهر محمدآباد و دبیر برگزاری سومین نمایشگاه بهاره مشاغل خانگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال نمایشگاه با اطلاع رسانی شورای شهر و شهرداری محمدآباد، با استقبال خوبی از سوی شهروندان شهر محمد آباد و اهالی شهرستان جرقویه روبه‌رو شد که مجموعا 40 نفر برای داشتن غرفه معرفی شدند که البته تعداد ثبت‌نام و درخواست‌ها بیش از این مقدار بود که به دلیل کمبود فضا امکان پذیر نبود.

وی افزود: یکی از اثرات مثبت نمایشگاه، آغاز به کار کارآفرینی‌ها و مشاغلی بود که بوسیله آن در سطح کشور شناخته و معرفی شدند. یکی از غرفه‌داران این نمایشگاه سال گذشته به اجلاس تلاشگران اقتصادی که توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار ‌شد، دعوت شدند که این حضور اثرات مثبتی داشته است.

شهر محمد آباد، در 65 کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *