پیشرفت ۸۰ درصدی حفاری تونل فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان
- کد خبر: 12126
- /
- 17 آبان 1402 - ۲۳:۰۶
- /
- اجتماعی
توان نگار_ مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان از پیشرفت ۸۰ درصدی حفاری تونل فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محسن واعظیفر با بیان اینکه در حال حاضر خط یک مترو با ۲۱ کیلومتر طول و ۲۰ ایستگاه در حال بهرهبرداری است، اظهار کرد: با توسعه خط یک مترو به طول ۵.۵ کیلومتر از اول عاشقآباد تا میدان استقلال و ورودی دانشگاه صنعتی، مسیر مترو تا میدان دانشگاه صنعتی زیرگذر و پس از آن به سمت شاهینشهر بهصورت روگذر خواهد بود.
او افزود: طول خط یک مترو حدفاصل دانشگاه صنعتی تا شاهینشهر حدود ۱۴ کیلومتر و در حیطه کاری شهرداری شاهینشهر است، اما پنج کیلومتر اول این خط از خیابان بهارستان تا میدان استقلال شامل پنج ایستگاه است که مطالعات مسیر و ایستگاهها انجام شده و در تلاش برای جذب مشارکتکننده مالی هستیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به اینکه در خط یک مترو هماکنون به جای ۳۲ رام قطار، ۱۴ رام قطار وجود دارد و به همین دلیل از این خط بهطور کامل بهرهبرداری نمیشود، اضافه کرد: باید باکاهش سرفاصلههای سفر بر جذابیت و میزان مسافران آن اضافه کرد.
او با بیان اینکه ایستگاه دفاع مقدس به سمت بهارستان ۱۵ کیلومتر و شامل سه ایستگاه است، گفت: متولی ساخت این مسیر شرکت عمران بهارستان است. البته ایستگاه سپاهانشهر جزء وظایف قطار شهری اصفهان است که در بعضی قسمتها ریلگذاری در حال انجام است، اما مسئله کمبود منابع مالی باید حل شود.
واعظیفر با بیان اینکه خط دو متروی اصفهان به طول ۲۴.۷ کیلومتر از شهرک امام حسین (ع) از منطقه دارک آغاز میشود و به بیستوسومین ایستگاه در میدان شهدای خمینیشهر میرسد، ادامه داد: فاز نخست خط دو مترو حدفاصل دارک تا طوقچی در اولویت بهرهبرداری است و تاکنون حفاری تونل این مسیر ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.
او وی با بیان اینکه طبق برنامهریزی انجام شده نازککاری هر ایستگاه ۱۸ ماه طول میکشد، اضافه کرد: نازککاری سه ایستگاه به پایان رسیده است و «شاهد» نیز چهارمین ایستگاه بهشمار میرود.
به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه، هفته گذشته برای ریلگذاری مسیر پروژه مناقصه ای برگزار و هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای آن مقرر شد.
او با بیان اینکه نوع معماری ایستگاه شهید علیخانی و مفتح همچون میدان امام (ره) است، گفت: برای احداث ایستگاههای خط دو قطار شهری کمیته معماری تشکیل شده است و هر مشاور باید طراحی معماری ایستگاه را به کمیته معماری ارائه دهد و بررسی لازم انجام شود.